Tízből egy magyar autós nyáron is téli gumikkal jár!

A Goodyear kiszámolta, hogy egy átlagos sofőr (évi 10 ezer megtett kilométerrel) ha így cselekszik, azaz a nyári szezont is téli abroncsokkal próbálja teljesíteni, annyi plusz üzemanyagot éget el a megnövekedett gördülési ellenállás következtében, hogy annak az árából akár két abroncsot is vásárolhatott volna.

A téli gumik lágyabb keverékűek, hogy a hidegnek jobban ellenálljanak. A hőség azonban tovább lágyítja őket, így a megnövekedett gördülési ellenálláson túl, 20 fokos kinti hőmérséklettel számolva (aminél eleve jóval több van nyáron), 100 km/órás sebességről fékezve mintegy 6 méterrel hosszabb féktávval is számolhat az egész évben téli gumit használó sofőr.

A gyorsabb abroncskopás miatt pedig új téli szettre is hamarabb lesz szükség, mint ha évszaknak megfelelően váltogattuk volna a gumikat.

Ráadásul ezen kopás lehet, hogy a legrosszabbkor, azaz a zord téli időszak kellős közepén érzékelteti hatását!
A mostani megfigyelést és az abból levont következtetéseket, 2000 megvizsgált autósra alapozza a Goodyear. Ekkora mintát használtak, a mintavétel pedig Győrben, Budapesten és Debrecenben történt.

Mit tehetünk akkor? Figyeljük a nyári és téli gumi akciókat , hiszen gyakran akár féláron is beszerezhetünk, akár prémium márkák közé sorolt abroncsokat is!

,A jelenség a Goodyear megfigyelése után került nyilvánosságra. A Prémium gumigyár az MTI-nek juttata el azt a jelentést, amely rávilágít a problémára. Az ok természetesen anyagi megfontolás, ami viszont fals elgondoláson alapszik.

Sokan nem is tudják, de egyáltalán nem spórolnak azzal, hogy nem cserélik le a téli gumikat nyáron sem. És akkor a vezetésbiztonságról egy szót sem ejtettünk… (Fogunk)

pályázati logó