Tízből egy magyar autós nyáron is téli gumikkal jár!
Címkék
Dátum
2014.08.16. 12:29
A Goodyear kiszámolta, hogy egy átlagos sofőr (évi 10 ezer megtett kilométerrel) ha így cselekszik, azaz a nyári szezont is téli abroncsokkal próbálja teljesíteni, annyi plusz üzemanyagot éget el a megnövekedett gördülési ellenállás következtében, hogy annak az árából akár két abroncsot is vásárolhatott volna.
A téli gumik lágyabb keverékűek, hogy a hidegnek jobban ellenálljanak. A hőség azonban tovább lágyítja őket, így a megnövekedett gördülési ellenálláson túl, 20 fokos kinti hőmérséklettel számolva (aminél eleve jóval több van nyáron), 100 km/órás sebességről fékezve mintegy 6 méterrel hosszabb féktávval is számolhat az egész évben téli gumit használó sofőr.
A gyorsabb abroncskopás miatt pedig új téli szettre is hamarabb lesz szükség, mint ha évszaknak megfelelően váltogattuk volna a gumikat.
Ráadásul ezen kopás lehet, hogy a legrosszabbkor, azaz a zord téli időszak kellős közepén érzékelteti hatását!
A mostani megfigyelést és az abból levont következtetéseket, 2000 megvizsgált autósra alapozza a Goodyear. Ekkora mintát használtak, a mintavétel pedig Győrben, Budapesten és Debrecenben történt.
Mit tehetünk akkor? Figyeljük a nyári és téli gumi akciókat , hiszen gyakran akár féláron is beszerezhetünk, akár prémium márkák közé sorolt abroncsokat is!
,A jelenség a Goodyear megfigyelése után került nyilvánosságra. A Prémium gumigyár az MTI-nek juttata el azt a jelentést, amely rávilágít a problémára. Az ok természetesen anyagi megfontolás, ami viszont fals elgondoláson alapszik.
Sokan nem is tudják, de egyáltalán nem spórolnak azzal, hogy nem cserélik le a téli gumikat nyáron sem. És akkor a vezetésbiztonságról egy szót sem ejtettünk… (Fogunk)
A téli gumik lágyabb keverékűek, hogy a hidegnek jobban ellenálljanak. A hőség azonban tovább lágyítja őket, így a megnövekedett gördülési ellenálláson túl, 20 fokos kinti hőmérséklettel számolva (aminél eleve jóval több van nyáron), 100 km/órás sebességről fékezve mintegy 6 méterrel hosszabb féktávval is számolhat az egész évben téli gumit használó sofőr.
A gyorsabb abroncskopás miatt pedig új téli szettre is hamarabb lesz szükség, mint ha évszaknak megfelelően váltogattuk volna a gumikat.
Ráadásul ezen kopás lehet, hogy a legrosszabbkor, azaz a zord téli időszak kellős közepén érzékelteti hatását!
A mostani megfigyelést és az abból levont következtetéseket, 2000 megvizsgált autósra alapozza a Goodyear. Ekkora mintát használtak, a mintavétel pedig Győrben, Budapesten és Debrecenben történt.
Mit tehetünk akkor? Figyeljük a nyári és téli gumi akciókat , hiszen gyakran akár féláron is beszerezhetünk, akár prémium márkák közé sorolt abroncsokat is!
,A jelenség a Goodyear megfigyelése után került nyilvánosságra. A Prémium gumigyár az MTI-nek juttata el azt a jelentést, amely rávilágít a problémára. Az ok természetesen anyagi megfontolás, ami viszont fals elgondoláson alapszik.
Sokan nem is tudják, de egyáltalán nem spórolnak azzal, hogy nem cserélik le a téli gumikat nyáron sem. És akkor a vezetésbiztonságról egy szót sem ejtettünk… (Fogunk)