Általános szerződési feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. 

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.marso.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.marso.hu/aszf 

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI: 

A szolgáltató neve: MARSO Ipari Kereskedelmi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság  

A szolgáltató székhelye: 4400 Nyíregyháza-Rozsrét Nyugati 1.utca 12.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]  

Cégjegyzékszáma: 15 09 060486 

 Adószáma: 10428342-2-15  

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Törvényszék Telefonszáma: 06-42/20-40-80  

Adatvédelmi nyilvántartási száma: 02521-0003.  

A szerződés nyelve: magyar  

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: 

  • DoclerWeb Informatikai Kft.  

  • 1439 Budapest, Pf. 663  

  • Telefonszámunk: 06-1-432-31-35 

  • Fax: 06-1-432-31-39 Email  

  • címünk: [email protected] 

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK: 

  1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. 
  2. A jelen Szabályzat 2016. február 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. 
  3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére. 
  4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

3. SZÁMLÁZÁS 

  1. Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott email címére. Kivéve személyes átvétel választásánál a következő telephelyek esetében: Ajak, Kaposvár, Kisvárda, Paks, Páty, Pécel. Pilisszentiván, Szentes, Zalaegerszeg. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki.
  2. A fentieknek megfelelően az Ügyfél a megrendelés leadásával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató által kiállított és a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát befogadja, valamint azt a Személyes fiókjának menüpontjából vagy a Szolgáltató által küldött Számlára vonatkozó leveléből az ott meghatározott időpontig letölti. Az Ügyfél Személyes fiókjában az elektronikus számla legalább a külön törvényekben (Áfa tv., Számviteli tv.) meghatározott időtartamig elérhető. 
  3. A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a NETLOCK Kft. (www.netlock.hu) látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. A Szolgáltató által kiállított elektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott Számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus Számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét. 
  4. A kiállított elektronikus Számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek. Azok az Ügyfelek, akik az online megrendelés során a személyes átvételt választották, a kiválasztott üzletben kapnak nyomtatott számlát az eladótól. 

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE 

  1. A megjelenített termékek online módon és telefonon is megrendelhetők. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak – beleértve az akciós árakat is - forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát. A termékárak nem tartalmazzák a szállítás költségét, illetve a szerelési szolgáltatások és szerelési segédanyagok árait. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!  
  2. Szolgáltató a weboldalon közétett árak változtatásának jogát fenntartja azzal a feltétellel, hogy a módosítás mindig a weboldalon való megjelenéssel együtt lép életbe. A módosítás az árváltozás időpontja előtt már megrendelt áruk vételárát és szállítási költségét nem befolyásolja, kivéve, ha az árváltozást adatbeviteli vagy egyéb hiba okozta. Árváltozás után az árra történő reklamáció esetén nem fogadja el Szolgáltató a weboldalnak a keresőkben tárolt változatát.  
  3. Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy az árösszehasonlító portálokon, árukereső oldalakon (pl. árgép, árukereső, olcsó, olcsóbbat, shophunter, grando, shopmania stb) a termékek mellett megjelenő árak - az eltérő időben történő frissítések miatt - esetenként eltérhetnek. Minden esetben a weboldalunkon szereplő árak az érvényesek.  
  4. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt, vagy ha a részleteket nem kellő alapossággal adja vissza a Felhasználó monitora. 
  5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. 

5. RENDELÉS MENETE 

  1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.  
  2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja. 
  3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár megtekintése” linkre kattintva.  
  4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” linkre kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés” linkre kattint a Felhasználó.  
  5. Felhasználó nyilatkozik, hogy szeretné-e igénybe venni Szolgáltató szerelési szolgáltatását. Ha igen, kiválasztja a neki megfelelőt.  
  6. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:  
  7. Fizetési módok: Személyes fizetés MARSO szervizben: Üzleteinkben Felhasználó vásárló fizethet készpénzzel illetve bankkártyával egyaránt. A garancia érvényesítéséhez szükséges számlát a termékkel együtt adjuk át. Bankkártyás fizetés interneten: A fizetés bármely bank által kibocsátott dombornyomott VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi), EuroCard/MASTERCARD, JCB kártyák és internetes kártyák használatával, a szükséges kártyaadatok megadásával történhet. Bankkártya adatai magas védelmi szintű authentikációs titkosítási módszereket használó csatornákon keresztül jutnak el a Bankhoz, illetéktelenek nem férhetnek hozzá. A vásárlás és fizetés folyamatának különválasztásából adódóan a MARSO a bankkártya adatokról nem szerez információt, csak a fizetés tényéről értesül. Ügyfelekinktől kapott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat csak a szolgáltatás teljesítése érdekében használjuk fel, nem kerülnek mentésre. Felhívjuk szíves figyelmét, amennyiben vásárlása készlet vagy bármely előre nem látható ok miatt meghiúsul, a megfizetett összeg visszautalásra kerül. Postai utánvétel: Utánvétel esetén a megrendelést Szolgáltató a Felhasználó által a rendelés véglegesítéskor megadott napon szállíttatja ki. Kérjük, hogy az átvétel érdekében olyan címet és időpontot adjon meg amelyiken biztosan talál a futár átvételre jogosult személyt. A számla végösszegét (amely tartalmazza a szállítási költséget is) a termék átvételekor kell kifizetni a futárnak. Amennyiben az árun sérülés található, ill. a mennyiség, vagy a termék eltér az Ön által megrendeltektől kérjük, ne vegye át, hanem a futárral küldje vissza nekünk. Ebben az esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot a hiba kijavítása érdekében. 

5.2 Szállítási költség: 

Minden webáruházunkban található személy, 4x4 és kisteher abroncsunk szállítási díja bruttó 750,-Ft/db.

(*Kivételt képeznek a teher (3900Ft/db), mezőgazdasági és munkagép abroncsok (5900Ft/db) szállítás költsége.) (Összevont vásárlásra sem vonatkozik az ingyenes szállítás! Pl. 1 számlára mezőgazdasági és személy abroncs vásárlás! Teher, Mezőgazdasági és munkagép abroncsok vásárlása esetén a végösszeghez nem számolódik hozzá a fentebb leírt postaköltség, azt utólag kolléganőink vezetik fel a számlára!)  

5.2.1. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.  

5.2.2. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-18 óra közötti időszakban.  

5.2.3. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés leadása” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.  

5.2.4. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.  

5.2.5. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. 

6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS 

  1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.  
  2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 24-48 órán belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.  
  3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.  
  4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor! 

7. ELÁLLÁS JOGA 

  1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. 
  2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.  
  3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.  
  4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését. 6.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.  
  5. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. 
  6. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát  a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;  b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;  c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;  d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;  e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;  f. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából. 
  7. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.  
  8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. 
  9. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.  
  10. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.  
  11. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.  
  12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.  
  13. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.  
  14. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.  
  15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.  
  16. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.  
  17. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.  
  18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. 
  19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el. 
  20. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.  
  21. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.  
  22. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e. 

7.2. Elállási jog gyakorlásának a menete: 

7.2.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.  

7.2.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.  

7.2.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.  

7.2.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.  

7.2.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. 

8. Jótállás, szavatosság  

Kellékszavatosság 

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

  1. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?  

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

  1. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?  

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.  

  1. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?  

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.  

  1. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?  

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Termékszavatosság  

9.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?  

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.  

9.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?  

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.  

8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.  

8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?  

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.  

8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?  

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.  

8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?  

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 

 – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy  

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy  

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.  

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.  

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

Jótállás 

8.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?  

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.  

8.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.  

8.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?  

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.  

8.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal  

8.15.1. a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.  

8.15.2. helytelen tárolás miatti hibákra,  

8.15.3. a szabványok valamint a gyártó által adott előírások figyelmen kívül hagyása miatti szerelési vagy üzemeltetési hibákra, 

8.15.4. nem a rendeltetésnek megfelelő használat miatti hibákra pl.: normál traktor abroncs földmunkagépen történő használata,  

8.15.5. jármű vagy tartozékainak hibája általokozott hibákra pl.: hullámos kopás,  

8.15.6. baleset, rongálás vagy egyéb külső behatás okozta hibák l.: átszakadás külső sérülés miatt, „legyalogolt”abroncs, egyéb külső mechanikai sérülés,  

8.15.7. az abroncs túlterhelése miatti hibákra pl.: peremrobbanás,nyomatéktörés,  

8.15.8. javított abroncsokra,  

8.15.9. gyors kopásra. 

Az egyes termékekre vonatkozó jótállási időtartamok 

8.16. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás, az eladástól számított 1 év jótállást vállal az általa forgalmazott gumiabroncsokra.  

8.17. Kivételt képeznek ez alól a személygépkocsi, kisteher illetve terepjáró (4x4) kategóriájú abroncsok a következő márká(k)ban: 

  • Nokian – Az abroncs „teljes”lefutásáig, azaz amíg a futó felület kopottsága el nem éri az 1,6 mm maradvány bordamélységet (TWI – kopásjelző szerint). 

8.18. A fenti időtartamon belül a garanciális kötelezettség az abroncs meghatározott csatorna mélységéig áll fenn: személygépkocsi, kisteher, terepjáró abroncs esetén az eredeti futócsatorna mélység 1,6 mm-ig történő lecsökkenéséig, tehergépkocsi abroncs esetén az eredeti futócsatorna mélység 3 mm-ig történő lecsökkenéséig, mezőgazdasági abroncs esetén az eredeti futócsatorna mélység 3,8 mm-ig történő lecsökkenéséig amennyiben az abroncsokat az előírásnak megfelelően, rendeltetésszerűen szerelték fel és használták. 

9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS 

  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.  

  1. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).  

  1. A garanciális igényeket a MARSO Kft-nél vagy más a Kft-vel kapcsolatban álló forgalmazónál kell írásban bejelenteni. A bejelentésnek tartalmaznia kell:  

  1. - a bejelentő nevét - az abroncs részletes adatait: méret, mintázat, terhelhetőség, gyártási szám, maradvány csatornamélység  

  1. - a hiba leírását - a vásárlói számla sorszámát - a használt járművön az abroncs felszerelési helyét,  

  1. - a használt jármű/gép paramétereit (abroncstípustól függően).  

  1. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).  

  1. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.  

  1. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.  

  1. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. 

  1. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.  

  1. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.  

  1. A szavatossági igény elbírálást a MARSO Kft végzi. Az elbírálás helyszíne: 4400 Nyíregyháza-Rozsrét. Az elbírálás helyszínére történő abroncsok szállítási költsége a MARSO Kft-t terheli. A jogos reklamációnak elismert abroncsot a MARSO Kft. a vevő kérésére új abroncsra cseréli vagy annak árát megtéríti. A bejelentés időpontjában érvényes eladási árból a MARSO Kft. az elismert reklamációs követelés, ill. a maradvány csatornamélység arányában engedményt ad. A csatornamélység az abroncs legkopottabb részén a főcsatornában mérendő. A térítés összege az alábbi képlet szerint számítandó ki:  

  1. Személyabroncs:  

Térítés = aktuális ár * ((mért csatona mélység - 1,6mm)/eredeti csatornamélység)  

  1. Teherabroncs:  

Térítés = aktuális ár * ((mért csatona mélység - 3mm)/eredeti csatornamélység)  

  1. Mezőgazdasági abroncs:  

Térítés = aktuális ár * ((mért borda magasság - 3,8mm)/eredeti csatornamélység)  

  1. Nem jogos reklamáció esetén az elbírálás helyszínéről történő elszállítás költsége a bejelentőt terheli.  

  1. A reklamáció elbírálását a MARSO Kft. „Szavatosság-kezelési jegyzőkönyvben” rögzíti, amelyet később az igénybejelentő is megkap. Ha a vevő az elbírálással nem ért egyet, akkor a vásárlás helyén kérheti a Fogyasztóvédelmi Hatóság szakvéleményének beszerzését. A vizsgálat költségét abban az esetben a vásárlónak kell megtéríteni, ha: - a hiba rendeltetésellenes használat, helytelen kezelés, tárolás - elemi kár vagy erőszakos behatás miatt következett be.  

  1. Amennyiben a vásárló a Fogyasztóvédelmi Hatóság véleményét nem tudja elfogadni, panaszával bírósághoz fordulhat, igényét a kereskedővel szembeni polgári peres eljárás keretében érvényesítheti. 

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK  

1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el. 

2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.  

3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.  

4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

11. PANASZKEZELÉS RENDJE 

1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.  

2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.  

3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. 

4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.  

5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.  

6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is: 

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság  

  • Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.  

  • Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.  

  • GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496  

  • Központi telefonszám: +36 1 459 4800  

  • Faxszám: +36 1 210 4677  

  • E-mail: [email protected] 

7. Vagy területi szerveihez: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály  

  • Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.  

  • Postacím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.  

  • Telefonszám: +36 42 500 694, Telefax: +36 42 504 398  

  • E-mail: [email protected], [email protected]  

  • Ügyfélszolgálat (rezsipont): hétfőtől csütörtökig 8.00 – 16.30 pénteken 8.00 – 14.00  

  • A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja: http://www.nfh.hu/teruleti 

8. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: https://bekeltetes.hu/ 

9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.  

10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.  

11. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr.  

12. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. 

12. SZERZŐI JOGOK 

1. Miután a marso.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az Marso.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.  

2. A Marso.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.  

3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.  

4. Tilos a Marso.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Marso.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető. 

5. A Marso.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.  

6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői tény 

13. ADATVÉDELEM 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.marso.hu/adatkezelesi-tajekoztato 

Nyíregyháza-Rozsrét, 2022 október 15. 

pályázati logó