Természetes anyagokkal a környezetbarát abroncsokért
Címkék
Dátum
2014.07.29. 21:20
Repceolaj
A Nokian a téli gumik szakértője, ezt régóta tudjuk. De ugyanígy ráaggathatjuk a finn gumigyártóra a környezettudatos abroncsgyártás élharcosa jelzőt. A Hakkapeliitta család például repceolajat tartalmaz, téve ezzel a gumikeveréket, még az extrém télnek is ellenállóvá.
(A Nokian termékkínálatáért, köztük az utánozhatatlan Hakkapeliitta abroncscsaládért látogassátok meg téli gumi ajánlatainkat webáruházunkban! A kínálatot - köztük az akciós téli abroncsokat itt találjátok>> Először válasszátok ki, milyen típusú járműre kerestek gumit, majd a márkák és a méretek köül is válaszhattok kedvetekre!)
Narancsolaj
Ki gondolta volna, hogy a narancshéj jó szolgálatot tesz a kanyarokban való betapadáskor, a kigyorsításkor, illetve kedvezőbb gördülési ellenállást (ezáltal gazdaságosabb üzemanyagfelhasználást) biztosít egy abroncs számára? Jó példa a narancsolaj gyakor használatára a Yokohama.
Napraforgóolaj
Bizonyára mindenkinek a spájz jutott eszébe, ott találkozott legutoljára napraforgóolajjal. De nem tévedés, a rántott hús kisütésén túl, az abroncsgyártásból is „kiveszi a részét” az olaj. A Michelin-nek egész komoly napraforgó mezői vannak például. A Primacy MXM4 all-weather abroncs tartalmazza is az anyagot.
A felsorolt példák mellett természetesen egyéb anyagokkal is próbálkozik az abroncsipar, a nyersolaj és egyéb, meg nem újuló nyersanyag helyettesítése céljából. A Continental például előrehaladott állapotban van egy projekttel, melynek lényege, hogy a pitypangból állítana elő nyersgumit, az abroncsgyártáshoz!
,Néhány évtizeddel ezelőtt, még a gumiabroncsokhoz használt gumit (kaucsukot) teljes egészében a kaucsukfa nedvéből – azaz természetes gumiból – nyerték.
Később, a megnövekedett kereslet hatására a gyártók fokozatosan kezdtek átállni a szintetikus és egyéb természetes adalékanyagok használatára. De ugyanilyen váltás ment végbe a korábban használt nyersolajat illetően.
A cseppet sem környezetbarát megoldást (egy-egy abroncs előállításához 15-38 liter nyersolaj fogyott) mára olyan anyagok helyettesítik, amik jóval kisebb ökológiai lábnyommal rendelkeznek. De mik kerülnek a nyersolaj helyébe az abroncsgyártás során?
A Nokian a téli gumik szakértője, ezt régóta tudjuk. De ugyanígy ráaggathatjuk a finn gumigyártóra a környezettudatos abroncsgyártás élharcosa jelzőt. A Hakkapeliitta család például repceolajat tartalmaz, téve ezzel a gumikeveréket, még az extrém télnek is ellenállóvá.
(A Nokian termékkínálatáért, köztük az utánozhatatlan Hakkapeliitta abroncscsaládért látogassátok meg téli gumi ajánlatainkat webáruházunkban! A kínálatot - köztük az akciós téli abroncsokat itt találjátok>> Először válasszátok ki, milyen típusú járműre kerestek gumit, majd a márkák és a méretek köül is válaszhattok kedvetekre!)
Narancsolaj
Ki gondolta volna, hogy a narancshéj jó szolgálatot tesz a kanyarokban való betapadáskor, a kigyorsításkor, illetve kedvezőbb gördülési ellenállást (ezáltal gazdaságosabb üzemanyagfelhasználást) biztosít egy abroncs számára? Jó példa a narancsolaj gyakor használatára a Yokohama.
Napraforgóolaj
Bizonyára mindenkinek a spájz jutott eszébe, ott találkozott legutoljára napraforgóolajjal. De nem tévedés, a rántott hús kisütésén túl, az abroncsgyártásból is „kiveszi a részét” az olaj. A Michelin-nek egész komoly napraforgó mezői vannak például. A Primacy MXM4 all-weather abroncs tartalmazza is az anyagot.
Egyéb természetes anyagok az abroncsgyártásban
A felsorolt példák mellett természetesen egyéb anyagokkal is próbálkozik az abroncsipar, a nyersolaj és egyéb, meg nem újuló nyersanyag helyettesítése céljából. A Continental például előrehaladott állapotban van egy projekttel, melynek lényege, hogy a pitypangból állítana elő nyersgumit, az abroncsgyártáshoz!
,Néhány évtizeddel ezelőtt, még a gumiabroncsokhoz használt gumit (kaucsukot) teljes egészében a kaucsukfa nedvéből – azaz természetes gumiból – nyerték.
Később, a megnövekedett kereslet hatására a gyártók fokozatosan kezdtek átállni a szintetikus és egyéb természetes adalékanyagok használatára. De ugyanilyen váltás ment végbe a korábban használt nyersolajat illetően.
A cseppet sem környezetbarát megoldást (egy-egy abroncs előállításához 15-38 liter nyersolaj fogyott) mára olyan anyagok helyettesítik, amik jóval kisebb ökológiai lábnyommal rendelkeznek. De mik kerülnek a nyersolaj helyébe az abroncsgyártás során?