Tények a profilmélységről

Az országúton megengedett 110 km/órás sebességről fékezve, 135 méter egy ilyen kopottságú, azaz 1,6 mm-es mintaárok mélységgel rendelkező gumiabroncs féktávolsága.
Az általunk is javasolt minimális, 3 mm-es profilokkal ugyanez a szám 91 méter, azaz 44 méterrel rövidebb! Ezt a különbséget azt gondolom nem kell ecsetelni. 

Mégis leírok egy még megdöbbentőbb adatot. A fent említett különbség még ijesztőbb ha azt mondom, ott, ahol a 3 mm-es abroncs nullára fékeződött, az 1,6 milliméteres gumikon közlekedő autó, még kb. 70 km/órával halad!

Éppen ezért (is) létfontosságú a profilmélység havi rendszerességű ellenörzése. (Különösen a már használt abroncsoknál. (Erre vonatkozóan láthattok majd egy szemléltető ábrát az írás végén.)

Az ellenörzéshez használjunk mélységmérőt, amit minden autósboltban, illetve számos benzinkúton is kaphatunk. Létezik manuális és digitális mérőműszer is, bármelyiket használhatjuk. Ha mégsem áll rendelkezésre ilyen eszköz, egy pénzérme is megteszi, ha előzetesen "bemércéztük" azt.

Ha az 1,6 milliméter alá megyünk, azaz szinte teljesen elkoptatjuk abroncsainkat, nem csak az életveszélyt kockáztatjuk meg, hanem bírságot is, amely például Németországban igen borsos is lehet.

Az alábbi ábrán látható, hogyan is alakul abroncsaink kopása. 3-4 milliméter magasságában még nagyobb jelentőséggel bír a havi rendszerességű ellenörzés. Alatta pedig azonnal abroncscsere javasolt.
(Az ábra forrása: Arnold Clark)

,
Abroncsaink profilmélysége kulcskérdés tapadásunk, menetstabilitásunk és autónk kezelhetősége szempontjából. Egy új téli vagy nyári gumi kb 8 milliméteres mintaárkokkal rendelkezik.

A hatósági előírás szerinti 1,6 milliméteres profilmélység csupán arra elég, hogy autónkat ne kaszálják el a műszaki vizsgán. Vezetés, illetve abroncsbiztonsági szempontból azonban túl alacsony.

pályázati logó