Téligumi igaz-hamis - II. rész
Címkék
Dátum
2014.12.14. 12:51
6. A téli gumik lerövidítik fékutunkat, már száraz burkolaton is, 7°C alatt
IGAZ! Mérések szerint átlag 25 százalékkal rövidebb fékutat abszoválhatunk, megfelelő minőségű és állapotú téli abroncsokon!
7. Magyarországon nem kötelező a téli gumi, sőt semmilyen szabályozás nem vonatkozik az abroncsokra.
A mondat első fele – ami a kötelezettségre vonatkozik – igaz, bár erősen ajánlott a téli gumik használata, saját, családunk és autós társaink érdekében. A második fele azonban hamis, hiszen létezik rendelkezés, amely az abroncsok minimális profilmélységére vonatkozik. A szabály szerint 1,6 mm alatt kötelező lecserélni az abroncsokat. Ez azonban nagyon alacsonyan meghúzott határ, 3-4 mm alatt semmiképpen se használjuk tovább abroncs szettünket!
8. A téli gumik töltőnyomását elég a nyári-téli cserekor ellenőrizni.
HAMIS! Sőt, aki ezt követi hanyag autósnak mondható. A gumiabroncsok nyomását havi rendszerességgel érdemes ellenőrizni, illetve korrigálni.
9. 20-30 évvel ezelőtt még nem voltak téli abroncsok, a gyorsabb és nehezebb autók „hozták divatba.”
HAMIS! A Nokian már 1934-ben, azaz 80 évvel ezelőtt megalkotta első téli abroncsát. A Kelirengas névre hallgató gumi valóban úttörő volt, buszok és teherautók számára fejlesztették ki. me egy korabeli plakát a termékről. Érdekesség, hogy ekkor még csak Nokia névre hallgatott a cég, amely „szülővárosára” utal. Innen származik a telefonjairól híres IT cég is.
,Tegnapi posztunk sikerén fellelkesülve, úgy döntöttem a téli gumi igaz-hamis megér egy második kört is. Bulváros, valóság show-s kifejezéssel élve, továbbjuttattátok a témát.
(Ha lemaradtál az első részről, kezdd itt az olasást!)
IGAZ! Mérések szerint átlag 25 százalékkal rövidebb fékutat abszoválhatunk, megfelelő minőségű és állapotú téli abroncsokon!
7. Magyarországon nem kötelező a téli gumi, sőt semmilyen szabályozás nem vonatkozik az abroncsokra.
A mondat első fele – ami a kötelezettségre vonatkozik – igaz, bár erősen ajánlott a téli gumik használata, saját, családunk és autós társaink érdekében. A második fele azonban hamis, hiszen létezik rendelkezés, amely az abroncsok minimális profilmélységére vonatkozik. A szabály szerint 1,6 mm alatt kötelező lecserélni az abroncsokat. Ez azonban nagyon alacsonyan meghúzott határ, 3-4 mm alatt semmiképpen se használjuk tovább abroncs szettünket!
8. A téli gumik töltőnyomását elég a nyári-téli cserekor ellenőrizni.
HAMIS! Sőt, aki ezt követi hanyag autósnak mondható. A gumiabroncsok nyomását havi rendszerességgel érdemes ellenőrizni, illetve korrigálni.
9. 20-30 évvel ezelőtt még nem voltak téli abroncsok, a gyorsabb és nehezebb autók „hozták divatba.”
HAMIS! A Nokian már 1934-ben, azaz 80 évvel ezelőtt megalkotta első téli abroncsát. A Kelirengas névre hallgató gumi valóban úttörő volt, buszok és teherautók számára fejlesztették ki. me egy korabeli plakát a termékről. Érdekesség, hogy ekkor még csak Nokia névre hallgatott a cég, amely „szülővárosára” utal. Innen származik a telefonjairól híres IT cég is.
,Tegnapi posztunk sikerén fellelkesülve, úgy döntöttem a téli gumi igaz-hamis megér egy második kört is. Bulváros, valóság show-s kifejezéssel élve, továbbjuttattátok a témát.
(Ha lemaradtál az első részről, kezdd itt az olasást!)