Téli vezetési tanácsok egy profitól
Címkék
Dátum
2014.12.25. 16:37
- Végezz féktesztet! Persze olyan - lehetőleg egyenes - útszakaszon, ahol nem akadályozzuk a forgalmat. ìgy felmérhetjük, mekkora fékútra számíthatunk. Ehhez illően tudni fogod, mekkora utazósebességet válassz, hogy még a biztonságos intervallumon belül maradj. Ha az autóban van ABS és az bekapcsol, tudni fogod, hogy már csúszós felületre érkeztél és fokozott figyelemre van szükség.
- Lassíts le! Egy roppant egyszerű tanács, de a lassítás egyben több időt is jelent a döntéshozáshoz.
- A pedálok és a kormány kifinomult használata. A kuplung "rúgdosásáért" vagy a kormány rángatásáért az autó stabilitásával és tapadásával fizetsz!
Havazás
Mit érdemes tudni a havas utakról? Először is, már az sem mindegy, milyen típusú havon autózunk! A kanadai eszkimóknak rengeteg kifejezésük van a hóra. Ez nem is véletlen.
Igyekezzünk kitapasztalni a hó okozta megváltozott körülményeket, illetve próbáljuk követni a következőket:
- Ha a havas úton találsz egy nyomvonalat - amit más autók kijártak - próbálj benne autózni. "Ha találsz egy sávot, ahol a téli gumik jól bele tudnak harapni az útba, akkor ne térj le róla!"
- Jó ha észben tartjuk, nagyobb tapadás tapasztalható hidegebb havon. -20 C-on biztonságosabb a vezetés, mint -1 C mellett.
- Vezess az abroncsaid jellegéhez és állapotához mérten. Ha négyévszakos szetten közlekedsz, sokkal több időre és hosszabb fékútra lesz szükséged a megálláshoz, mint egy téli szetten. Ugyanez igaz a kopott, kontra új abroncsok viszonyára is.
Egy kanadai, vezetési tréningeket szervező cég vezetője, Aland Sidorov osztotta meg hasznos tippjeit a téli vezetéssel kapcsolatban.
Lássuk, hogyan bírkózhatunk meg a téli útviszonyokkal!
Jegesedés
A jég, de még a tükörjég sem lehet mentség az ütközésre. "Ha a jégen belecsúszol egy másik autóba, az éppolyan vezetői hiba, mintha nem adjuk meg az elsőbbséget. A körülmények felmérése egyedül a Te feladatod!"
Sidorov a következőket javasolja: