Teherabroncsok: A gördülési ellenállás a legfontosabb

Az ötödik legfontosabb ismérv lett csupán, az egyébként életbevágó havas úton mutatott teljesítmény. Gondoljunk csak bele! Egy kamion esetében, a téli gumi minősége nem csupán biztonságtechnikai kérdés, hanem vállalatgazdaságtani is, hiszen egy esetleges baleset esetén eég biztos, hogy komoly kára keletkezik a vállalkozónak. Már maga a kamion kárköltsége, a kiesett sofőr kapacitása, az áru kárköltsége és az kötbér, amit a késés okoz.

Egyébiránt, ezen kutatási adatok alapján készül, idén szeptemberben kiadni a Goodyear, két új teherabroncsot, ami a gördülési ellenállásra és az élettartamra lett kihegyezve. A KMax és FuelMax abroncsok pontosan a teherautó társaságok igényeit szeretnék kielégíteni.
,Nemrégiben végzett egy kutatást a Goodyear, a teherautós társaságok körében (transzport cégek) melyből kiderült, mi számít a legfontosabb kritériumoknak egy tehergumit tekintve az üzemeltetőknek.

A megkérdezettek 91%-a eleve a benzinár emelkedésére számít, így nem csoda, hogy 77%-a a mintának nagyon fontosnak, vagy „extrém” fontosságúnak nevezte az abroncsok gördülési ellenállását, ami közvetlenül befolyásolja ugye, az üzemanyag fogyasztást.

Közel ilyen magas prioritást kapott a teherabroncsok élettartama (76%), valamint a nedves tapadás is (75%).
A képlet tehát egyértelmű, egy tehergépkocsikat üzemeltető cégnek (vagy vállalkozónak) az ár és az élettartam (szintén az ár miatt, ugye) két olyan kritérium, ami bizony, ha nem is sokkal, de a tapadást, azaz az abroncsok vezetésbiztonsági vetületét is meghaladja.

Az alábbi ábrán láthatóak a Goodyear eredményei.
pályázati logó