Spórolhatunk ha megpróbáljuk téli gumival kihúzni egész évben?

Először is hosszabbodni fog a fékút. ami eleve egy komolyabb visszahőkölést kell, hogy kiváltson azokból, akik a felvázolt ötletet pártolják. Itt persze még bőven nincs vége az ellenérveknek. Nyári szezonban a téli gumik – fizikai tulajdonságukból kifolyólag – instabillá válnak, a keverékben lévő kémiai anyagok felszívódnak a hő hatására. Ez gyorsabb kopáshoz is vezet, melynek hatása elképzelhető, hogy csak télen jön elő. Ennek veszélyét nem kell magyarázzam.

Ami a gördülési ellenállást illeti, a téli gumi ebből is veszít. Pontosabban ellenkezőleg, az ellenállás megnő, így gazdaságtalanabb lesz az autó üzemeltetése. Ezzel megint csak mi veszítünk.

A témával egyébként az Origo is foglalkozott már. Cikkükben egy jó tanáccsal is szolgáltak azoknak, akik anyagi megfontolásból nem akarnak váltani. Az egész éves téli használatnál jobb, ha egy olcsó de nyári szettre váltunk.

Ha pedig nem sokat autózunk és a legzordabb időben, illetve a legvadabb kánikulában hanyagoljuk a vezetést, akkor egy négyévszakos szetten is elgondolkozhatunk. Ebből viszont csak a prémium gyártók ajánlatai között nézzünk szét!
,Lassan esedékes lesz a nyári gumi szettre való visszaállás és a téli abroncsok pihentetése. Utóbbiaknak ugyan nem volt túl nehéz szezonjuk, de vajon mi van, ha épp ezért megpróbáljuk kibekkelni az évet, ugyanezen abroncs szetten? Butaságot csinálunk? Netán ellenkezőleg és pénzt takartunk meg? Lássuk!

Mit kapunk tehát, ha az egyre csak melegedő időben (igen, még nyáron is) téli abroncsokon hajtjuk az autónk?

pályázati logó