Runflat forradalomra készül a Bridgestone
Címkék
Dátum
2014.11.30. 19:09
Őket szeretné meggyőzni most a Bridgestone, a runflat abroncsok következő generációjával. Olyan karakterisztikával vérteznék fel runflat abroncsukat, amely mondhatni megegyezik a hagyományos autógumikéval, mégis magukban hordozzák a runflat előnyeit.
Jelenleg a prototípus készül a japánok műhelyében. A fejlesztés fő iránya a gumikeverék optimalizálása, melynek következtében nem szükséges az eddig megszokott módon megerősíteni a gumik oldalfalát, így az nem lesz – számottevően – nehezebb.
Még sokat nem tudni a technológiáról, a Bridgestone óvatos bánik az infókkal, de a hírek szerint 2017-re jönnének ki újdonságukkal.
,Az úgynevezett runflat technológiával készülő abroncsokról megoszlanak a vélemények. Az egyik tábor nagyon komoly fejlesztésnek tartja, míg a másik tábor szerint nem éri meg a magasabb árát. Utóbbiak valószínűleg még nem kaptak defektet. Kétségtelen, hogy ha nem következik be a baj, akkor nem érezhető a runflat abroncsok előnye.
A Bridgestone európai felmérése szerint, átlagban 75 ezer kilométerenként következik be egy defekt. Persze azokban az országokban, ahol az úthálózat rosszabb minőségű, ez a szám alacsonyabb, azaz a defekt esélye nagyobb.
Az ellenzők ellenérvei a runflat abroncsokkal kapcsolatban, hogy az ilyen típusú gumik kevésbé dinamikusabb, nehezebbek és nem nyújtják ugyanazt a komfortérzetet.
Jelenleg a prototípus készül a japánok műhelyében. A fejlesztés fő iránya a gumikeverék optimalizálása, melynek következtében nem szükséges az eddig megszokott módon megerősíteni a gumik oldalfalát, így az nem lesz – számottevően – nehezebb.
Még sokat nem tudni a technológiáról, a Bridgestone óvatos bánik az infókkal, de a hírek szerint 2017-re jönnének ki újdonságukkal.
,Az úgynevezett runflat technológiával készülő abroncsokról megoszlanak a vélemények. Az egyik tábor nagyon komoly fejlesztésnek tartja, míg a másik tábor szerint nem éri meg a magasabb árát. Utóbbiak valószínűleg még nem kaptak defektet. Kétségtelen, hogy ha nem következik be a baj, akkor nem érezhető a runflat abroncsok előnye.
A Bridgestone európai felmérése szerint, átlagban 75 ezer kilométerenként következik be egy defekt. Persze azokban az országokban, ahol az úthálózat rosszabb minőségű, ez a szám alacsonyabb, azaz a defekt esélye nagyobb.
Az ellenzők ellenérvei a runflat abroncsokkal kapcsolatban, hogy az ilyen típusú gumik kevésbé dinamikusabb, nehezebbek és nem nyújtják ugyanazt a komfortérzetet.