Mítosz és Valóság

Éppen ezért egy-egy téli gumi megítélésénél nem csak havas teljesítményét kell nézzük, sokkal inkább egy átfogó képet, ami kiterjed a nedves és száraz tapadásra is, illetve további fontos abroncsbiztonsági tényezőkre. (Pl. aquaplaning ellenáló képesség, gördülési ellenállás, stb. Szerencsére az ismert téli gumi tesztek mindegyik alkategóriára kiterjed.)








 

 

 




 




2.    Mikor van szükség téli abroncsokra?


Mítosz: Csak ha leesett a hó és az utak havasak. Valóság: 7 Celsius fok alatt, még a száraz burkolaton is szükség van téli gumikra. Még ilyen borításon is, 80 km/órás sebességről fékezve, átlag 4 méterrel rövidül le a várható fékút, a nyári abroncsokhoz képest. Minél csúszósabb az út, ez a szám úgy növekedhet!
























3.    Melyek lehetnek a legveszélyesebb útszakaszok télen?


Mítosz: A hegyi utak jelentik a legnagyobb vezetésbiztonsági kockázatot téligumi időszakban. Valóság: A közúti balesetek döntő többsége városi körülmények között következik be (melyek jelentős hányada egyenes útszakaszon történik!)


,A téli gumik, illetve a téli közlekedés körül számos mítosz (vagy inkább tévhit) kering. Ezeket szeretné rövidre zárni a Michelin egy hasznos illusztráció sorozattal.

1. Mely téli körülmény okozza a legnagyobb veszélyt a közlekedésben?


Mítosz: A legnagyobb vezetésbiztonsági kockázatot a hó okozza.
Valóság: Ezzel szemben, a balesetek csupán néhány százaléka történik hó fedte utakon. A statisztika alapján, mind a száraz, mind pedig a nedves burkolat „veszélyesebb körülmény.”

pályázati logó