Mennyire vált be eddig az EU címke?

A riport alapjául szolgáló adatokat az Egyesült Királyságban gyűjtötték, a Merityre és a Kwik-Fit gumikereskedők bevonásával. Az értékesítők tapasztalata szerint, a vásárlók 93%-a egyáltalán nem, vagy csak minimális szinten érdeklődnek a címke értékei felől. Sőt, csupán 30%-uk van tisztában azzal, hogy a gumiabroncsok hatással vannak a fogyasztásra.

Ezzel szemben, 74%-a az abroncsvásárlóknak, az árat jelölte meg, elsődleges szempontként. Ha azonban nincs mögötte az z információ, ami indokolja a prémium gyártók nyári és téli abroncsainak, valamivel magasabb árát, akkor tényleg kijelenthető, egy elpuskázott lehetőség a címke.

Adott tehát a marketingkommunikációs cél a gumis cégek előtt.

,A tavaly bevezetett, a mosógépek energetikai besorolását jelző címkékhez hasonló, EU-s abroncs jelölések kimondott célja volt, hogy elősegítsék a vásárlók döntését.

A gumiabroncs szállítók szövetsége (National Tyre Destributors Association, NTDA) riportja szerint azonban, egyelőre korántsem érte el a címke a kijelölt célt. Már ami az UHP, azaz ultra magas teljesítményű gumikat illeti. (A szállítmányozók és fuvarozók, azaz a flottavásárlók körében sokkal inkább népszerű a címke.)

A szövetségi jelentés, egész egyszerűen csak „Kiaknázatlan lehetőségként” jellemzi a címkét. Sem az abroncsvásárlók sem pedig a kereskedők nem használják azt ki, pl. gazdaságosabb gumik vásárlásához vagy épp a prémium gyártók termékeinek magasabb arányú értékesítéséhez.

pályázati logó