Jó a négyévszakos abroncs téli körülmények között?

Ad abszurdumnak hathat, de négyévszakos abroncsokat inkább olyanoknak ajánljuk, akik megtehetik, hogy extrém időjárási körülmények között (legyen az zord tél vagy tikkasztó nyár) nem használják az autót. A köztes időben pedig főleg városi körülmények között autóznak.

Az ADAC teszteredményeit az ominózus manipulációs botrány óta többen kérdőjelezik meg, mégis sokat elárul az idei teszt „harmadik kategóriája.” A téli tesztpélyát uganis megpróbálták az ADAC emberei négyévszakos mintázatokkal is teljesíteni. Az eredmények lehangolók lettek, itt megnézhetitek mely gyártók és minták szerepeltek a teszten és, hogyan teljesítették az adott kategóriákat>>

Az alábbi ábra pedig objektven mutat be pár lényeges különbséget a téli és a négyévszakos gumiabroncsok között.





































Összességében elmondható, hogy ha igazán télire fordul az idő (azaz az utak eljegesednek vagy hó fedi őket) veszélyessé válhatnak a négyévszakos abroncsok. Teljes biztonságot - az abroncsok szempontjából - csupán a téli gumik biztonsítanak! ,Jogosan felmerülő kérdés, hogy ha már négyévszakosnak nevezik, használható-e igazi téli (havas, jeges utak) időjárási körülmények között az ilyen abroncs?

Tudni kell, hogy a négyévszakos gumik átmenetet, kompromisszumot jelentenek a nyárti és a téli gumik között, de nem képesek egyesíteni azok előnyeit. Inkább az ellenkező igaz, mindkét évszakban valamit feláldoznak.

A mintázatuk is egyfajta keverék. A gyártásuk során használt gumikeverék is kompromisszumok sorát köti. Extrém hidegben nem marad olyan rugalmas, mint a téli gumik (ez egyfajta vezetésbiztonsági veszély tehát) de nyári hőségben lágyabb lesz, mint a kimondott melegre optimalizált nyári mintázatok, így a kánikula jobban megviseli (koptatja) a négyévszakos abroncsokat.


pályázati logó