Jó a négyévszakos abroncs téli körülmények között?
Címkék
Dátum
2014.12.04. 13:21
Ad abszurdumnak hathat, de négyévszakos abroncsokat inkább olyanoknak ajánljuk, akik megtehetik, hogy extrém időjárási körülmények között (legyen az zord tél vagy tikkasztó nyár) nem használják az autót. A köztes időben pedig főleg városi körülmények között autóznak.
Az ADAC teszteredményeit az ominózus manipulációs botrány óta többen kérdőjelezik meg, mégis sokat elárul az idei teszt „harmadik kategóriája.” A téli tesztpélyát uganis megpróbálták az ADAC emberei négyévszakos mintázatokkal is teljesíteni. Az eredmények lehangolók lettek, itt megnézhetitek mely gyártók és minták szerepeltek a teszten és, hogyan teljesítették az adott kategóriákat>>
Az alábbi ábra pedig objektven mutat be pár lényeges különbséget a téli és a négyévszakos gumiabroncsok között.
Összességében elmondható, hogy ha igazán télire fordul az idő (azaz az utak eljegesednek vagy hó fedi őket) veszélyessé válhatnak a négyévszakos abroncsok. Teljes biztonságot - az abroncsok szempontjából - csupán a téli gumik biztonsítanak! ,Jogosan felmerülő kérdés, hogy ha már négyévszakosnak nevezik, használható-e igazi téli (havas, jeges utak) időjárási körülmények között az ilyen abroncs?
Tudni kell, hogy a négyévszakos gumik átmenetet, kompromisszumot jelentenek a nyárti és a téli gumik között, de nem képesek egyesíteni azok előnyeit. Inkább az ellenkező igaz, mindkét évszakban valamit feláldoznak.
A mintázatuk is egyfajta keverék. A gyártásuk során használt gumikeverék is kompromisszumok sorát köti. Extrém hidegben nem marad olyan rugalmas, mint a téli gumik (ez egyfajta vezetésbiztonsági veszély tehát) de nyári hőségben lágyabb lesz, mint a kimondott melegre optimalizált nyári mintázatok, így a kánikula jobban megviseli (koptatja) a négyévszakos abroncsokat.
Az ADAC teszteredményeit az ominózus manipulációs botrány óta többen kérdőjelezik meg, mégis sokat elárul az idei teszt „harmadik kategóriája.” A téli tesztpélyát uganis megpróbálták az ADAC emberei négyévszakos mintázatokkal is teljesíteni. Az eredmények lehangolók lettek, itt megnézhetitek mely gyártók és minták szerepeltek a teszten és, hogyan teljesítették az adott kategóriákat>>
Az alábbi ábra pedig objektven mutat be pár lényeges különbséget a téli és a négyévszakos gumiabroncsok között.
Összességében elmondható, hogy ha igazán télire fordul az idő (azaz az utak eljegesednek vagy hó fedi őket) veszélyessé válhatnak a négyévszakos abroncsok. Teljes biztonságot - az abroncsok szempontjából - csupán a téli gumik biztonsítanak! ,Jogosan felmerülő kérdés, hogy ha már négyévszakosnak nevezik, használható-e igazi téli (havas, jeges utak) időjárási körülmények között az ilyen abroncs?
Tudni kell, hogy a négyévszakos gumik átmenetet, kompromisszumot jelentenek a nyárti és a téli gumik között, de nem képesek egyesíteni azok előnyeit. Inkább az ellenkező igaz, mindkét évszakban valamit feláldoznak.
A mintázatuk is egyfajta keverék. A gyártásuk során használt gumikeverék is kompromisszumok sorát köti. Extrém hidegben nem marad olyan rugalmas, mint a téli gumik (ez egyfajta vezetésbiztonsági veszély tehát) de nyári hőségben lágyabb lesz, mint a kimondott melegre optimalizált nyári mintázatok, így a kánikula jobban megviseli (koptatja) a négyévszakos abroncsokat.