Hogyan ellenőrizd és korrigáld az abroncsnyomást?

Tippek az ellenőrzéshez

Az abroncsnyomást mindig hideg gumikon mérjük, hiszen felhevült állapotban nem a valós értéket fogja mutatni a mérő. Ha nincs idő 2-3 órát várni az ellenőrzéssel, töltse a gumikat 0,3 barral magasabb értékre!

A kinti hőmérséklet hatással van tehár a gumikban mért töltőnyomásra. Éppen ezért télen, amikor hideg az idő, érdemes valamennyivel (0,1-0,2 bar) magasabb értékre állítani a guminyomást, hiszen a hőmérséklet csökkenésével a nyomás is csökkeni fog.

  • Havonta egyszer végezzük el (minimum) abroncsaink ellenőrzését
  • Ügyeljünk a szelepek tisztaságára
  • Sose felejtsük el a szelepsapkát visszatenni, vagy ha elhagytuk pótolni, hiszen nyáron por mehet a szelepbe, télen pedig belefagyhat a víz, ami később akár gyors nyomásvesztéshez vezethet.
    Egyébiránt léteznek színváltós szelepsapkák, amik jól jelzik ha nem megfelelő a guminyomás. (Ilyenkor rendszerint pirosra váltanak az alapértelmezett zöld színről. Egy ilyen sapka látható a képen.)

 

,Sokaknak evidens, mégsem lehet elégszer kihangsúlyozni a töltőnyomás fontosságát a gumiabroncsok élettartamában. Az abroncsainkhoz tartozó nyomásértéket megtaláljuk a kocsiban lévő matricákon. (Tanksapka ajtaja, vezetőoldali ajtó például.)

Az abroncsok oldalfalán lévő érték a maximális nyomást jelenti, nem pedig az ajánlott értéket, így inkább a matricákra vagy az autó kézikönyvére hivatkozzunk. Emellett léteznek olyan mobiltelefon alkalmazások, amelyek saját adatbázisból megadják az adott típus ajánlott abroncsnyomás értékét.

Ellenőrzésnél ne hagyatkozz csupán a szemedre. Ha szemmel láthatóan elégtelen a nyomásérték, már régen baj van, lehet gyanakodni nagyobb problémára is akár.

A rendszeres ellenőrzést egy erre a célra kifejlesztett eszközzel végezzük! Az autós boltokban, barkács áruházakban vagy benzinkutakon is kapunk ilyen eszközt, az olcsó manuálistól kezdve a valamivel drágább digitálisig bezárólag.

pályázati logó