Bridgestone Blizzak WS70 kontra Michelin X-Ice Xi3
Címkék
Dátum
2013.10.26. 12:27
Jeges út
Az azonos sebességre való felgyorsítás és nullára fékezés jégen mindig nagy élvezetet nyújt a tesztpilótáknak. Az így mért eredmények pedig még hasznosak is, így ezzel a gyakorlattal kezdjük.A Bridgestone téli mintája, az adott szakaszon 9,48 méterre volt szüksége a megálláshoz. A Michelin, versenytárs abroncsa 9,91 métert produkált. Ami a gyorsulást illeti (amihez ugye szintén nem kis tapadásra van szükség), ebben a kategóriában viszont a Michelin nyert. Kb. fél másodperc alatt hamarabb érte el a teszt sebességet.
Havas út
Ugyanezen metódus szerint, ezúttal azonban havas burkolaton, a Michelin, 7,99 méter alatt érte el a 20 km/h-s sebességet és összesen 16,5 méteren belül fékezett nullára. A Blizzak WS70 adatai a feladat végén: 8,41 méteres gyorsulás, 16,31 méteres fékúttal.Városi teszt
Ami a városi és országúti teszteket illeti, a Michelin X-Ice Xi3 inkább egy négyévszakos abroncsra hasonlított, azaz hozott egy megfelelő szintet minden körülmény között. A Bridgestone téli gumija viszont oszcillált kicsit. Az irányváltásnál jobbnak érezték a tesztpilóták a Michelint, de például az emelkedők sokkal jobban feküdtek a Blizzak WS70-nek.Összefoglalásként, a Bridgestone Blizzak WS70 előnyt élvez a jégen és talán kicsit kényelmesebb is a vezetés, ilyen téli abroncsokon. Másrészről viszont a Michelin talán jobban teljesít tiszta körülmények között, illetve városi autózás során.
,A Tirerack blogjában találtam egy érdekes összehasonlítást. A piacon kapható, két prémium téli gumi feszül egymásnak írásukban.
Azzal kezdődik az összehasonlítás, hogy a két gumi mintázatára vetünk egy pillantást.
A textúrára rámondhatjuk, hogy hasonló kialakítású. Bár ettől még nem leszünk közelebb a na akkor melyik is a jobb téli abroncs kérdést illetően. Sebaj, a teszteredmények már adnak némi mankót ehhez is.