Bemutatjuk az ADAC téligumi teszt kétszeres győztesét

Talán ebből kiindulva alakították ki a Conti mérnökök a TS850 aszimmetrikus textúráját. Az említett (5%-os) havas felületen mért javulás mellett szárazon is sikerült 2 százalékot javítani, az elődhöz képest, köszönhetően a külső részi lamelláknak.

A futófelület közepe és a fékút viszonya


Az aszimmetrikus abroncsok belső és külső vállrészéről volt szó. Kimaradt a középső futófelület, amely főleg a fékút hosszáért, az abroncsok tapadásáért felel. A TS850-es téli minta esetében ez úgy lett kialakítva, hogy a mintablokkok egymáson támaszkodjanak, így a fékezéskori deformáció minimális.

A textúra másik adottsága, hogy a kanyarokban megnövekszik az úttal való érintkezési felület, így a kanyarok közbeni vészfékezésekre is jól reagál a gumi.

A gyártó mérései szerint 5 százalékkal rövidebb fékút várható az új téli mintával.

Az abroncs változatai még TS850 P és a TS850 SUV

,A Continental megszokottan jól szerepel az ADAC tesztjein , legyen az nyári, vagy a frissen lezajlott éves téli gumi teszt. Utóbbin – amiről természetesen mi is részletesen beszámoltunk – mindkét téli kategóriát megnyerte a WinterContact™ TS 850 .

Már az abroncs elődje, a TS830 is sikeres volt, az új változat – a Continental szerint – 5 százalékos javulást ért el, havas felületen, kezelhetőség téren. Ennek oka a módosított ívű, oldalirányú mintaárkokban keresendő.

Havas felületen a téligumik belső vállai esnek nagyobb súllyal latba, míg száraz burkolaton inkább a külső vállrész felel a biztonságért.
pályázati logó