Auto Express téli gumi teszt 2013/14 – Meglepő eredmény?
Címkék
Dátum
2014.08.12. 17:29
A neves szaklap módszertana a következő volt: 13 kategóriára bontották a tesztet, ahol a mért eredményeket százalékos formában rendelték az egyes téli gumi mintákhoz. Az így kapott összesítés alapján alakult ki a – még egyszer, sokak szerint meglepő – rangsor.
De lépjünk kicsit vissza. 13 kategória, azért az valamivel tényleg több, mint az EU-s gumiabroncs címke három ismérve…
A tesztek a következők voltak:
• Fékezés havon
• Tapadás
• Körpálya havon
• Az abroncsok kezelhetősége, reakciói
• Slushplaning (Latyakra való felúszás)
• Egyenes vonalú aquaplaning (vízen való felúszás)
• Kanyarban mért aquaplaning
• Nedves úton mért kezelhetőség
• Fékteszt vizes felületen
• Száraz fékteszt
• Kezelhetőség száraz burkolaton
• Kabinban mért zaj
• Gördülési ellenállás
Ami a tesztautót illeti, az Auto Express szakértőinek választása egy Skoda Octaviára esett, a tesztelt téli gumik pedig a 225/45R17 méretkategóriába sorolhatók.
8) Zeta Antartica
7) Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II
6) Dunlop SP Winter Sport 4D
4) Megosztott negyedik helyezettek:
- Michelin Alpin A4
- Hankook Winter iCept RS
3) Goodyear Ultragrip 8 Performance
2) Continental ContiWinterContact TS 850
1) Nokian WR D3
Sokan kapták fel a fejüket, hogy egy nem egyértelműen a prémium gyártók közé sorolt Nokian, megelőzte az örök esélyes COntinental téli mintáját. Bár ha hozzátesszük, hogy a Nokian a téli gumik feltalálójának tekinthető és a WR D3-as egy kimondottan jól eltalált abroncs, már nem olyan meglepő.
Emlékeztek? A 2014-es téligumi szezon potenciális sláger abroncsát boncolgató cikkünkben nálunk is bekerült a Nokian téligumi a válogatásba.
Hogy pontosan mivel bizonyult jobbnak a finnek téli abroncsa a WinterContact-nál, az a cikk folytatásából kiderül , a részletes eredményekkel együtt! Érdemes lesz figyelni!
,A héten, az Auto Express idei téli gumi tesztjével foglalkozunk egy kicsit hosszabban. Sokak felkapták a fejüket a végeredményre, bár én magam nem döbbentem meg. De nem lövöm le a poént az első bekezdésben, érdemes lesz tovább olvasni!
De lépjünk kicsit vissza. 13 kategória, azért az valamivel tényleg több, mint az EU-s gumiabroncs címke három ismérve…
A tesztek a következők voltak:
• Fékezés havon
• Tapadás
• Körpálya havon
• Az abroncsok kezelhetősége, reakciói
• Slushplaning (Latyakra való felúszás)
• Egyenes vonalú aquaplaning (vízen való felúszás)
• Kanyarban mért aquaplaning
• Nedves úton mért kezelhetőség
• Fékteszt vizes felületen
• Száraz fékteszt
• Kezelhetőség száraz burkolaton
• Kabinban mért zaj
• Gördülési ellenállás
Ami a tesztautót illeti, az Auto Express szakértőinek választása egy Skoda Octaviára esett, a tesztelt téli gumik pedig a 225/45R17 méretkategóriába sorolhatók.
A téligumi teszt végeredménye pedig:
8) Zeta Antartica
7) Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II
6) Dunlop SP Winter Sport 4D
4) Megosztott negyedik helyezettek:
- Michelin Alpin A4
- Hankook Winter iCept RS
3) Goodyear Ultragrip 8 Performance
2) Continental ContiWinterContact TS 850
1) Nokian WR D3
Sokan kapták fel a fejüket, hogy egy nem egyértelműen a prémium gyártók közé sorolt Nokian, megelőzte az örök esélyes COntinental téli mintáját. Bár ha hozzátesszük, hogy a Nokian a téli gumik feltalálójának tekinthető és a WR D3-as egy kimondottan jól eltalált abroncs, már nem olyan meglepő.
Emlékeztek? A 2014-es téligumi szezon potenciális sláger abroncsát boncolgató cikkünkben nálunk is bekerült a Nokian téligumi a válogatásba.
Hogy pontosan mivel bizonyult jobbnak a finnek téli abroncsa a WinterContact-nál, az a cikk folytatásából kiderül , a részletes eredményekkel együtt! Érdemes lesz figyelni!
,A héten, az Auto Express idei téli gumi tesztjével foglalkozunk egy kicsit hosszabban. Sokak felkapták a fejüket a végeredményre, bár én magam nem döbbentem meg. De nem lövöm le a poént az első bekezdésben, érdemes lesz tovább olvasni!