Auto Bild téligumi teszt 2014 – I. rész

16) Cooper WM SA2
Rövid fékút nedves és havas szakaszokon, de csupán átlagos teljesítmény szárazon. Gyors kopás és magas üzemanyag fogyasztás (gördülési ellenállás) jellemezte.

15) Goodride SW608
Olcsó téligumi, rövid fékúttal nedves burkolaton, alacsony menetzajjal, de kiegyensúlyozatlan havon és szárazon. Utóbbi esetben nagyon hosszú fékút jellemezte és nagyon gyors kopást tapasztaltak az Auto Bild emberei.

14) Westlake SW 608

Egy újabb olcsó téligumi modell, amiért cserébe alacsony komfort, rövid élettartam és kiegyensúlyozatlan havas és száraz teljesítmény jár. A nedves fékteszten viszont elfogadhatóan szerepelt.

13) Kumho IZen KW27
Jó tapadás és rövid fékút havas úton, illetve megfelelő aquaplaning ellenállás a pozitív oldalon. Alulkormányozottság nedves szakaszon, hosszú fékút szárazon és az átlagnál nem jobb élettartam a negatív oldalon.

12) Fulda Kristall Control HP

Csendes abroncs, amely havas felületeken jól teljesített, de csupán átlagos kezelhetőség nedves és száraz burkolaton, erős kopás illetve hosszú fékút jellemezte.

11) Barum Polaris 3
Alacsony ár és alacsony üzemanyag felhasználás mellett még a megfelelő komfortérzet és a havon nyújtott jó teljesítmény is a pozitív oldalon. Nedves felületen viszont visszafogottabban szerepelt a Barum téligumi.

10) Uniroyal MS Plus 77
Majdhogynem téli specialistának nevezték az Auto Bild emberei az Uniroyal MS Plus 77 modellt, havon mért rövid fékútja és sportos kezelhetősége miatt. Száraz felületen viszont alulkormányzottság és gyorsabb kopás jellemezte.

9) Hankook Winter i cept RS
Biztonságos teljesítmény havon és száraz utakon, kiemelkedő hatékonyság havas kanyarokban, jó aquaplaning ellenálló képesség. Átlagos komfortérzet és szintén átlagos kezelhetőség nedves felületen.

8) Semperit Speed Grip 2
Kiegyensúlyozott teljesítmény havas és száraz úton is, megfelelő komfort és gördülési ellenállás a Semperit téligumija mellett. Csupán átlagos kezelhetőség nedves burkolaton.

7) Pirelli Winter Sottozero 3
Kiváló kezelhetőség nedves és havas úton, precíz kanyarvétel s alacsony gördülési ellenállás. Nedves és száraz burkolaton is a legrövidebb fékutat produkálta a Pirelli abroncsa. A vízen való felúszás (aquaplaning) teszten csupán átlagosat nyújtott és a kopásállósága sem volt kiemelkedő.

A cikk következő részében megismerhetitek az első hat sorrendjét , azaz kiderül mely téli gumiabroncs hozta el az Auto Bild zsűrijének aranyérmét, valamint az egyes tesztkategóriák győztes abroncsait is felsorolom nektek.
,Idén a 17 colos téligumik (konkrétabban: 225/50 R17) vettek részt a német Auto Bild tesztjén. A 16 mintát felvonultató teszt egyik érdekessége volt, hogy – tizenhetedikként – egy nyári abroncs is „pályára lépett”, összehasonlítás végett.

Nem meglepő, hogy a nyári minta gyakorlatilag használhatatlannak bizonyult havon. Példának okáért 31 méterrel hosszabb fékutat produkált, mint a legjobban szereplő téligumi.

(Az igazsághoz hozzátartozik, hogy például nedves tapadás teszten, meglepően jó volt a nyári abroncs. Csupán a Pirelli Winter Sottozero 3 verte meg. Összességében persze ez nem jogosítja fel a nyári mintázatokat, téli – főleg havas és jeges – használatra. Sőt!)

A már megszokott módon (a leggyengébbtől a legjobbig) ismertetem a teszt eredményét, rövid szöveges értékeléssel.

pályázati logó