A TPMS és a hó okozta korrózió

Előfordult már olyan eset, hogy a korrózió mértéke a kis szelepeken zavart okozott a kommunikációban, így a TPMS, habár működött, hiszen a nyomásmérés megtörtént, nem tudott jelezni az autóvezetőnek.

Mit tehetünk ennek elkerülése érdekében? Lehetőség van a TPMS szelepek gumira való cseréjére. Léteznek univerzális gumi szenzorok, melyek az ilyen érzékelővel felszerelt abroncsok 90 százalékához passzolnak.

Egyébiránt nem csak a rozsdásodás miatt lehet szükség szenzorcserére. A gyártói ajánlások 5-8 évet, illetve 100 000 kilométert irányoznak elő várható élettartamként az abroncsokba süllyesztett TPMS szenzorokat illetően.
,A téli időszakban gyakran tanácsolják a gumiabroncs szervizek, gyártók és egyéb szakértők, hogy a téligumi csere alkalmával nem árt lecserélni az alufelniket is, acélból készült tárcsákra, mivel azok ellenállóbbak a sós hólé okozta roncsoló hatásnak.

De mi a helyzet a TPMS szenzorokkal? (Emlékeztetől, a TPMS egy olyan guminyomás figyelő rendszer, melynek része egy, az abroncsokba ültetett szenzor. Ennek mérései alapján ad visszajelzést a TPMS egy műszerfali piktogram segítségével.)

Az újabb gyártású szenzorok már el vannak látva egy gumiból készült védővel, de vannak olyanok, melyek alumíniumból készültek, így ki vannak téve a korróziónak.

pályázati logó