A címke összezavar sok autóst

A kibocsájtott zajszint, ami ugye a címke három kategóriájának egyike, csupán 10. lett a fontossági sorrendben.

Egy másik kutatás szerint – amit már az Ipsos végzett – az autósok háromnegyede felismerte a mutatott gumiabroncs címkét, de Európa szinten csupán egyharmaduk van tisztában az ikonok jelentésével.

A brit Auto Express pedig próbavásárlásokat végzett. Tapasztalataik szerint a neves kereskedők viszonylag jelentős része meg sem említette a címkét a vásárlóknak.
,Arról már ejtettem szót, hogy az EU-s gumiabroncs címke egyelőre nem érte el azt a célt, amit megalkotásakor kitűztek elé. A Continental viszont egyenesen arról beszél, nem egy autóst összezavart a biléta. (szerény véleméynem szerint pedig nem olyan bonyolult. Itt találtok róla egy jó összefoglaló írást>> )

A német gumiabroncs óriás, minden évben kutatja az autósok abroncsvásárlási szokásait. Az egyik kérdéskör pedig pont a gumi címkére vonatkozik. A 2000 megkérdezett 59 százaléka(!) vallotta, hogy a száraz tapadás és a féktávolság a címke egy-egy attribútuma, holott ez nem így van.

A nedves tapadást a vásárlók is fontosnak tartják, sőt első helyre tették a vásárlás befolyásoló tényezők rangsorában. A dobogó többi fokára a költségekkel kapcsolatos kritériumok kerültek, úgy is mint az abroncs kopásállósága vagy az üzemanyagfogyasztás.

pályázati logó