Jake Rønsholt, a Bridgestone igazgatója elmondta, a téli-nyárigumi csere nem csak vezetésbiztonsági szempontból fontos, hanem anyagi megfontolásból is. Egy téli gumi – a hőmérséklet növekedésével – növekvő gördülési ellenállást mutat.
A legbiztonságosabb és leggazdaságosabb megoldás a külön téli és nyári gumiabroncs szett üzemeltetése. A két ípus közötti különbséget az alábbi videók (is) demonstrálják:
Száraz felületen való fékezés>> Nedves felületen való fékezés>> Szlalom>>
,Eljött a nyár, én magam már két strandoláson is túl vagyok. Ezért is döbbentem meg a japán gumiabroncs gyár, a Bridgestone eheti cikkén, melyben egy megfigyelésükről számolnak be.
Tapasztalataik szerint még mindig vannak autósok, akik téli gumi szetten autóznak, a strandidő ellenére is! A prémium gumigyár egy olyan tippet is adott, amely megközelítést ritkán olvasunk.
A nyári és téligumi szezon közötti vízválasztót a 7 fok alatt vagy fölötti hőmérséklet adta. A Bridgestone az óraátállításhoz köti a cserét. Azaz, ha eljön a nyári időszámítás, cserélhetjük a gumikat is. (Persze ez a „szabály” nem írja felül a hőmérséklethez kötött cserét, azaz ha ne adj isten még téli zimankó van a nyári időszámítás kezdetén is, nem kell még abroncsot cseréltetni.)