Az 1930-as évek telein az utakat ritkán használták a zord időjárási körülmények miatt. Annak érdekében, hogy megoldják a téli közlekedés kihívásait a Nokian mérnökei napi szinten tartották a kapcsolatot a sofőrökkel. Erik Sundqvist a Gummitehdas értékesítési vezetője kulcsfigura volt a gumiabroncs fejlesztésében, figyelmesen meghallgatta a vásárlók kívánságait és szorosan együttműködött August Kelho gumiabroncs kiskereskedővel.
Kelirengas a mély hó mestere, durva mintázattal készült teherautók és buszok számára, amelyek a forgalom nagy részét tették ki. Az első téli gumiabroncsot úgy tervezték, hogy a járművet az úton tartsa a változatos útkörülmények közepette is. A Kelirengas futófelület mintázata annyira sikeres volt, hogy 20 éven keresztül gyártották.
,
A világ első téli gumiabroncsát és a Nokian Hakkapeliitta elődjét a Kelirengas-t a Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö vállalat, mai nevén Nokian Tyres, 1934-ben dobta piacra. Ez az év az első téli gumiabroncs 80. évfordulója. Nokian Kelirengas legyőzte a havas időjárást.