5 tipp autónk tavaszi felkészítéséhez
Címkék
Dátum
2014.01.31. 12:34
Tavaszi (nagy)takarítás:
A téligumi szezonban (különösen most, amikor hó és latyak is borítja az utakat) erőteljesebb szennyeződéseknek van kitéve az autó. A sós hólé komolyabb korróziót okozhat bizonyos alkatrészeken. Egy alapos tisztítás (és ápolás) mindenképpen jót tesz.
Töltsd fel a folyadékokat:
Minden téli időszak végén ellenőrizzük le a folyadék szinteket, így az olajszintet, az ablakmosó és a fékfolyadék mennyiségét. Észre fogjuk venni, hogy ezen folyadékok gyorsabban fogynak télvíz idején, mint az év más részeiben. Ha nem vagyunk benne biztosak, hol kell ezeket az anyagokat ellenőrizni és újratölteni, lapozzuk fel autónk kézikönyvét!
Ablaktörlő lapátok:
Sokszor elhanyagoljuk és legyintünk a lapátok fontosságára, pedig gondoljunk bele, mi lenne ha nem lennének? Egyszerűen nem látnánk ki az autóból ha a szélvédőre csapadék hullik vagy sár csapódik fel. A lapátok átlagosan 6-12 havonta cserét igényelnek és a téli időszakban sérülékenyebbek, köszönhetően a fagyásnak, sós hólének.
Gumiabroncsok:
Talán az autó legfontosabb alkatrészei, hiszen az egyetlen érintkezési felületet jelentik az út és az autó között. Most úgy tűnhetek, mint egy beakadt lemez, de ezt hangsúlyoznom kell! Fontos, hogy rendszeresen (legalább havonta) ellenőrizzük a guminyomást!
Ha nem megfelelő nyomással üzemeltetjük abroncsainkat, lerövidítetjük azok élettartamát, valamint akár a balesetveszélyt is megkockáztatjuk! Nem beszélve az elpazarolt üzemanyagról. (Egy alacsony nyomáson működtetett autógumi gördülési ellenállása megnő, így több üzemanyagot fog elhasználni. Nem gondolnánk, de minden ötödik tank benzint a gumis zett használja el. Ne rontsuk tovább ezt az arányt!)
Minden autóguminak megvan a maga ajánlott, gyári töltőnyomás értéke, amit tartsunk is be!
Akkumulátor:
Egy újabb viszonylag egyszerű ellenőrizni. Az akksik folyadékszintje – egészséges esetben – elérik a lemezeket. Ezt ellenőrizhetjük a kupak eltávolítása után szabad szemmel is. (Vannak persze olyan akkumulátorok, melyek le vannak zárva és sosem szükséges az utántöltésük.)
Amelyik típust újra lehet tölteni, azon végezzük el a kiigazítást ha szükséges. Ehhez desztillált vizet használunk. Egyes márkák ezt elő is segítik, átlátszó alkatrészekkel és szintjelzővel vannak ellátva.
Egy dologra viszont mindig ügyeljünk! Az akkumulátor folyadék (desztvíz és sav elegye) erősen maró hatású lehet. Ha a karosszériára ömlik elcsúfíthatja a felületet. AZ emberi bőrről nem is beszélve!
,Igen tudom, még hóhelyzet van és az ónos eső miatti riasztás sem volt túl rég, mégis hátha közelebb hozza a tavaszt, ha foglalkozunk vele kicsit konkrétabban is. Mégiscsak január végét járjuk, ujjaink keresztben. Reménykedünk, hogy a (zordnak egyébként nem nevezhető) tél napjai meg vannak számlálva.
Persze a tavaszt nem csak várni kell, hanem kicsit rá is kell készüljünk. Autónk felkészítése is a teendőink között kell, hogy szerepeljen! Ha valóban tavasziasra fordul az idő, a következőkről ne feledkezzünk meg:
A téligumi szezonban (különösen most, amikor hó és latyak is borítja az utakat) erőteljesebb szennyeződéseknek van kitéve az autó. A sós hólé komolyabb korróziót okozhat bizonyos alkatrészeken. Egy alapos tisztítás (és ápolás) mindenképpen jót tesz.
Töltsd fel a folyadékokat:
Minden téli időszak végén ellenőrizzük le a folyadék szinteket, így az olajszintet, az ablakmosó és a fékfolyadék mennyiségét. Észre fogjuk venni, hogy ezen folyadékok gyorsabban fogynak télvíz idején, mint az év más részeiben. Ha nem vagyunk benne biztosak, hol kell ezeket az anyagokat ellenőrizni és újratölteni, lapozzuk fel autónk kézikönyvét!
Ablaktörlő lapátok:
Sokszor elhanyagoljuk és legyintünk a lapátok fontosságára, pedig gondoljunk bele, mi lenne ha nem lennének? Egyszerűen nem látnánk ki az autóból ha a szélvédőre csapadék hullik vagy sár csapódik fel. A lapátok átlagosan 6-12 havonta cserét igényelnek és a téli időszakban sérülékenyebbek, köszönhetően a fagyásnak, sós hólének.
Gumiabroncsok:
Talán az autó legfontosabb alkatrészei, hiszen az egyetlen érintkezési felületet jelentik az út és az autó között. Most úgy tűnhetek, mint egy beakadt lemez, de ezt hangsúlyoznom kell! Fontos, hogy rendszeresen (legalább havonta) ellenőrizzük a guminyomást!
Ha nem megfelelő nyomással üzemeltetjük abroncsainkat, lerövidítetjük azok élettartamát, valamint akár a balesetveszélyt is megkockáztatjuk! Nem beszélve az elpazarolt üzemanyagról. (Egy alacsony nyomáson működtetett autógumi gördülési ellenállása megnő, így több üzemanyagot fog elhasználni. Nem gondolnánk, de minden ötödik tank benzint a gumis zett használja el. Ne rontsuk tovább ezt az arányt!)
Minden autóguminak megvan a maga ajánlott, gyári töltőnyomás értéke, amit tartsunk is be!
Akkumulátor:
Egy újabb viszonylag egyszerű ellenőrizni. Az akksik folyadékszintje – egészséges esetben – elérik a lemezeket. Ezt ellenőrizhetjük a kupak eltávolítása után szabad szemmel is. (Vannak persze olyan akkumulátorok, melyek le vannak zárva és sosem szükséges az utántöltésük.)
Amelyik típust újra lehet tölteni, azon végezzük el a kiigazítást ha szükséges. Ehhez desztillált vizet használunk. Egyes márkák ezt elő is segítik, átlátszó alkatrészekkel és szintjelzővel vannak ellátva.
Egy dologra viszont mindig ügyeljünk! Az akkumulátor folyadék (desztvíz és sav elegye) erősen maró hatású lehet. Ha a karosszériára ömlik elcsúfíthatja a felületet. AZ emberi bőrről nem is beszélve!
,Igen tudom, még hóhelyzet van és az ónos eső miatti riasztás sem volt túl rég, mégis hátha közelebb hozza a tavaszt, ha foglalkozunk vele kicsit konkrétabban is. Mégiscsak január végét járjuk, ujjaink keresztben. Reménykedünk, hogy a (zordnak egyébként nem nevezhető) tél napjai meg vannak számlálva.
Persze a tavaszt nem csak várni kell, hanem kicsit rá is kell készüljünk. Autónk felkészítése is a teendőink között kell, hogy szerepeljen! Ha valóban tavasziasra fordul az idő, a következőkről ne feledkezzünk meg: