Vezetési stílusjegyek amik megmenthetik az életed – II. rész
Címkék
Dátum
2014.08.09. 00:01
6. Sávváltás megfelelően
A hirtelen sávváltás – pláne index nélkül – gyakorta vezet közlekedési balesethez. Mindig hagyj elegendő időt a sávváltásra! Mindig használd az irányjelzőt és a visszapillantó tükröket, valamint bizonyosodj meg róla, hogy nincs-e például egy biciklis, a holttérben!
7. Megfelelően állítsd be a tükröket, indulás előtt!
Ha többen használják az autót, óhatatlan, hogy más-más ülés, kormány és tükör beállításokkal tegyék azt. Éppen ezért, indulás előtt mindig ellenőrizzük le a tükröket! Ha például saját magunkat látjuk benne (az út helyett) akkor teljes autóhossznyi holttérrel kell számoljunk.
8. Vedd figyelembe az útviszonyokat!
Különösen a mostani, kimondottan szeszéllyes időjárási viszonyokra kell odafigyeljünk! Mindenképpen olvassátok el, az esős vezetésre való felkészítő tippjeimet , melyből megtudhatjátok mit érdemes tenni még az esőzések előtt, illetve a zivatar közben!
Természetesen külön támakör a téligumi időszak. Ilyenkor gyakran nem lehet előre tudni, hogy nedves, havas, jeges vagy épp latyakos felülettel találkozunk. (Utóbbiról ritkábban esik szó, pedig létezik az úgynevezett slushplaning jelenség is, ami hasonlóan a vízen való felúszáshoz, kimondottan veszélyes. A latyakréteg hatására a gumik elveszíthetik a kontaktot az útfelülettel.
A Nokian téligumi tesztpályáján külön latyakos szakasz is van, ahol slushplaning teszteket végeznek a gumimérnökök és a tesztpilóták.
9. Biztonsági öv
A biztonsági öv bekapcsolása, olyannyira be kell rögzüljön, hogy észre se vegyük a mozdulatot. Beülünk a kocsiba, katt és a SIKK-es indulás. (Nem tudom így tanítják-e még, fiatalabbaknak: Slusszkulcs-Irányjelző-Kuplung-Kézifék.
Az öv drasztikusan meg tudja növelni túlélési esélyeinket ha ne adj Isten baleset ér bennünket!
10. Evés, ivás, bámészkodás
Nem is gondolnánk mennyi baleset származik abból, hogy a vétkes sofőr egy szendviccsel babrált. Ne tegyük, ha megéhezünk, álljunk le egy pihenőnél!
Másik gyakori figyelmetlenség, hogy hajlamosak vagyunk egy érdekesebb óriásplakátot, vagy egy közúti balesetet, hosszú másodpercekig bámulni a volán mögül.
,Eszedbe jut még, ahogy kezdő jogsisként szüleid azt mondják, tartsd a kezed mindig 3 és 9 óránál a kormányon! Ez is egy szokás, amely berögződik, majd idővel persze kopik.
Vannak azonban olyan vezetési stílusjegyek, apró szokásokat, amik nem szabad, hogy kikopjanak a sofőrök tudatából. Nem olyan régen, már elkezdtük összegyűjteni ezeket (az írás első részét itt találod>> ) most pedig folytatjuk a sort.
A hirtelen sávváltás – pláne index nélkül – gyakorta vezet közlekedési balesethez. Mindig hagyj elegendő időt a sávváltásra! Mindig használd az irányjelzőt és a visszapillantó tükröket, valamint bizonyosodj meg róla, hogy nincs-e például egy biciklis, a holttérben!
7. Megfelelően állítsd be a tükröket, indulás előtt!
Ha többen használják az autót, óhatatlan, hogy más-más ülés, kormány és tükör beállításokkal tegyék azt. Éppen ezért, indulás előtt mindig ellenőrizzük le a tükröket! Ha például saját magunkat látjuk benne (az út helyett) akkor teljes autóhossznyi holttérrel kell számoljunk.
8. Vedd figyelembe az útviszonyokat!
Különösen a mostani, kimondottan szeszéllyes időjárási viszonyokra kell odafigyeljünk! Mindenképpen olvassátok el, az esős vezetésre való felkészítő tippjeimet , melyből megtudhatjátok mit érdemes tenni még az esőzések előtt, illetve a zivatar közben!
Természetesen külön támakör a téligumi időszak. Ilyenkor gyakran nem lehet előre tudni, hogy nedves, havas, jeges vagy épp latyakos felülettel találkozunk. (Utóbbiról ritkábban esik szó, pedig létezik az úgynevezett slushplaning jelenség is, ami hasonlóan a vízen való felúszáshoz, kimondottan veszélyes. A latyakréteg hatására a gumik elveszíthetik a kontaktot az útfelülettel.
A Nokian téligumi tesztpályáján külön latyakos szakasz is van, ahol slushplaning teszteket végeznek a gumimérnökök és a tesztpilóták.
9. Biztonsági öv
A biztonsági öv bekapcsolása, olyannyira be kell rögzüljön, hogy észre se vegyük a mozdulatot. Beülünk a kocsiba, katt és a SIKK-es indulás. (Nem tudom így tanítják-e még, fiatalabbaknak: Slusszkulcs-Irányjelző-Kuplung-Kézifék.
Az öv drasztikusan meg tudja növelni túlélési esélyeinket ha ne adj Isten baleset ér bennünket!
10. Evés, ivás, bámészkodás
Nem is gondolnánk mennyi baleset származik abból, hogy a vétkes sofőr egy szendviccsel babrált. Ne tegyük, ha megéhezünk, álljunk le egy pihenőnél!
Másik gyakori figyelmetlenség, hogy hajlamosak vagyunk egy érdekesebb óriásplakátot, vagy egy közúti balesetet, hosszú másodpercekig bámulni a volán mögül.
,Eszedbe jut még, ahogy kezdő jogsisként szüleid azt mondják, tartsd a kezed mindig 3 és 9 óránál a kormányon! Ez is egy szokás, amely berögződik, majd idővel persze kopik.
Vannak azonban olyan vezetési stílusjegyek, apró szokásokat, amik nem szabad, hogy kikopjanak a sofőrök tudatából. Nem olyan régen, már elkezdtük összegyűjteni ezeket (az írás első részét itt találod>> ) most pedig folytatjuk a sort.