Takarékos és biztonságos autózás Nokian eco gumival
Címkék
Dátum
2011.06.23. 10:07
Száz kilométeren fél litert takarít meg a Nokian V
A zöld Nokian V, amely Európa legnagyobb autós magazinja, a német “Auto Bild” szerint „ajánlható”, jelentősen, száz kilométerenként fél literrel csökkenti a fogyasztást a standard gumikhoz képest, állapították meg legutóbbi tesztjük során a szakemberek. Ez 170 litert, illetve 300 eurót jelent az abroncs normál, 40000 kilométeres. élettartama során. Kiváló osztályzatot kapott a vizes úton mutatott menettulajdonságokra is, amit korántsem mindegyik energiatakarékos gumi ér el. Hasonlóan jók voltak a száraz úton mutatott képességek is.
2011-es gumitesztjén a német ADAC autóklub, illetve Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi szervezet a lehető legkedvezőbb, „jó” minősítést adta a Nokian guminak. Fogyasztásban „jó”, vizes úton „csúcs”, száraz úton megint csak „jó” volt az osztályzat.
Az ADAC összegzése szerint az erősségei a következők: nagyon kiegyensúlyozott, minden jelentős szempontból jó, vizes úton csúcs. Valamennyi tesztelt abroncs közül a finn prémiumgyártmány aratta a legtöbb pontot a Stifung Warentest tesztjén is, erre függesztették az „ajánljuk” címkét. E tesztek is megerősítik, hogy nemcsak takarékos a Nokian gumi, hanem nagyon biztonságos is.
A környezetkímélő Nokian lett a 2011-es gumiteszt győztese a német „Auto“ szaklapnál, amely „nagyon ajánlhatónak” minősítette, mivel „kiváló a gördülési ellenállása, nagyon jól fékez vizes úton, ezenkívül jól vezethető, csaknem semleges menettulajdonságokkal, és halkan gördül.“ A Nokian V „ajánlható” az European Automobile Association ACE/GTÜ 2011-esw tesztje szerint is. A szakemberek konklúziója: „A Nokian V a lehető legjobb egyensúlyt teremti meg a gördülési ellenállás és a biztonság között.“
Az „Auto Bild“ a következőképp összegzi erősségeit: “Jól kiegyensúlyozott, biztonságos viselkedés vizes és száraz úton, nagy biztonsági tartalék felúszás ellen, rövid fékút vizes úton, kielégítő üzemanyag-takarékossági potenciál”. Valamennyi diszciplínában a kis fogyasztást eredményező finn abroncs képviselte a zöld szekciót. A veszélyes hosszirányú felúszás tesztjén a lehető legjobb osztályzatot kapta, akárcsak a gördülési ellenállásra. A német „Auto Bild allrad“ magazin szerint a hobbiterepjárókra gyártott Nokian Z SUV „nagyon ajánlható” és “példás“.
Az autósok a fogyasztáscsökkenésért vásárolják a kis gördülési ellenállású gumikat, de ügyelni kell a vizes úton mutatott biztonságra is, amelyre a teszteredmények utalnak. Életeket menthet meg, ha esőben rövid a fékút, úgyhogy óvakodni kell az olcsó termékektől, amelyek benzint takarítanak meg ugyan, de vizes úton vészesen csúsznak.
A Nokian meg van győződve gumiabroncsainak kvalitásairól, ezért dolgozta ki a Nokian DSI elégedettségi koncepciót ha egy vevő, bármely okból, nem elégedett a hivatalos Nokian márkakereskedőnél vásárolt nyári gumijával, 14 napon belül kicserélheti egy másik készletre. A szerelés és a kiegyensúlyozás ez esetben ingyenes.
Nokian abroncsok jó kondíciókkal kaphatók a helyi kereskedőknél, felnivel együtt.
Autózás a helyes guminyomással, energiatakarékosan
A jövő gumiabroncsa még több üzemanyagot takarít meg. Gördülési ellenállás-tesztek mutatják meg, mi válik lehetővé hamarosan: a Nokian új prototípusa 64 százalékkal messzebbre gurul a jó nyári abroncsoknál, 130 métert tesz meg, míg a másik csak nyolcvanat.
Ám már a ma autósa is csökkentheti a fogyasztást, ha mindig a helyes abroncsnyomással közlekedik. Ezáltal, kis gördülési ellenállású gumival, 0.3-0.5 literes megtakarítást érhet el. A kis nyomás ugyanis nagyobb gördülési ellenállást okoz az alakváltozási munka miatt, és ráadásul extrém helyzetekben megnehezíti az autó uralását, ami veszélyes. Megfelelő guminyomással pénzt spórolunk és kíméljük a környezetet, érdemes tehát ellenőrizni!
Úgyszintén ellenőrizni kell felszerelés előtt a nyári gumik állapotát, nincs-e repedés, vágás, dudor az oldalfalon. A fő profilárkok mélysége legalább négy milliméter legyen.
Vezetési stílusunkkal is csökkenthetjük a fogyasztást: ne hajtsunk agresszíven, kerüljük a szükségtelen gyorsítást és fékezést, hagyjuk gurulni az autót. Használjuk a lehető legmagasabb fokozatot, hiszen az alacsony fordulatszám már nem árt a modern motoroknak, nyugodtan mehetünk 50-nél ötödikben. Rakjunk ki mindent a csomagtartóból, amire nincs szükség. A klímát csak akkor kapcsoljuk be, ha kell, mert energiát fogyaszt. Töltsünk be kis ellenállású motorolajat. Szüntessük meg a fölösleges légellenállást: használaton kívül vegyük le a tetőcsomagtartót.
Sokat méltatják a környezetkímélő Nokian gumik kis fogyasztását
Tesztelők sokat magasztalják, és kiváló minősítésekkel − „nagyon kis fogyasztás”, „legcsekélyebb gördülési ellenállás”, „kopásállóság” – honorálják a száraz és vizes úton egyaránt nagyszerű útfogású, környezetkímélő Nokian abroncsokat.
A tesztek elismerik a Nokian Tyres úttörő szerepét a környezetkímélő gumik terén. Ez már a gyártástechnológiával elkezdődik, hiszen ez a márka vezette be világelsőként a tisztított, csekély aromás tartalmú olajokat, a nagy aromás tartalmúak helyett. Az utóbbiak ártalmasak, mert rákkeltők lehetnek. A teljes gumiabroncs mentes a nagy aromás tartalmú olajoktól, nemcsak a futófelület.
Hosszú ideje folytatott kutatásainak eredményeképp a Nokian Tyres száműzött minden toxikus anyagot a termeléséből. Ultramodern eljárásai és termékei kímélik saját gyári munkásait és a környezetet, illetve fokozzák az autózás biztonságát.
Újabb példa a megújuló, természetes forrásból származó repceolaj, amelyet a Nokian Z SUV kopófelületében alkalmaznak, mert szakadásállóvá teszi a gumit, és kiválóan felveszi a menet közben keletkező dinamikus igénybevételeket. Az új repceolaj-szilika keverék nagyon jól fogja a vizes utat, különösen alacsony hőmérsékleten, és csillapítja az aszfaltról érkező zajt, úgyhogy csendesen fut, és komfortos az ilyen gumi.
A környezetkímélet a Nokian Tyres egyik alapértéke, valamennyi gumiabroncsa „zöld”, hosszú élettartammal. A cég már a nyersanyagok beszerzésekor és a terméktervezéskor is ügyel a környezetre, kutatása és fejlesztése a fenntarthatóságot szolgálja: olyan kopásálló abroncsokat készít, amelyek egész élettartamuk alatt megőrzik jó tulajdonságaikat. Egyébként a nagy aromás olaj tartalmú gumik 2010. január 1.-től nem árusíthatók az EU-ban.
2012 novemberéig az EU-ban eladott valamennyi személyautó-abroncsot el kell látni egy címkével, amely megkönnyíti a választást a vevőnek. Ezen látható a gumi üzemanyag-hatékonysága, valamint vizes útfogásának és menetzajának szintje. A fokozatok A, B, C, D, E, F és G, a zöld A a legmagasabb és legjobb, a piros G a legalacsonyabb és legrosszabb. Eszerint a legjobb személyautó-gumik gördülési ellenállása pillanatnyilag a C-nek felel meg. A Nokian új prototípusa megközelíti az A-t.
,Nokian gumi győzött a német „auto motor und sport“ tesztjénA zöld Nokian V, amely Európa legnagyobb autós magazinja, a német “Auto Bild” szerint „ajánlható”, jelentősen, száz kilométerenként fél literrel csökkenti a fogyasztást a standard gumikhoz képest, állapították meg legutóbbi tesztjük során a szakemberek. Ez 170 litert, illetve 300 eurót jelent az abroncs normál, 40000 kilométeres. élettartama során. Kiváló osztályzatot kapott a vizes úton mutatott menettulajdonságokra is, amit korántsem mindegyik energiatakarékos gumi ér el. Hasonlóan jók voltak a száraz úton mutatott képességek is.
2011-es gumitesztjén a német ADAC autóklub, illetve Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi szervezet a lehető legkedvezőbb, „jó” minősítést adta a Nokian guminak. Fogyasztásban „jó”, vizes úton „csúcs”, száraz úton megint csak „jó” volt az osztályzat.
Az ADAC összegzése szerint az erősségei a következők: nagyon kiegyensúlyozott, minden jelentős szempontból jó, vizes úton csúcs. Valamennyi tesztelt abroncs közül a finn prémiumgyártmány aratta a legtöbb pontot a Stifung Warentest tesztjén is, erre függesztették az „ajánljuk” címkét. E tesztek is megerősítik, hogy nemcsak takarékos a Nokian gumi, hanem nagyon biztonságos is.
A környezetkímélő Nokian lett a 2011-es gumiteszt győztese a német „Auto“ szaklapnál, amely „nagyon ajánlhatónak” minősítette, mivel „kiváló a gördülési ellenállása, nagyon jól fékez vizes úton, ezenkívül jól vezethető, csaknem semleges menettulajdonságokkal, és halkan gördül.“ A Nokian V „ajánlható” az European Automobile Association ACE/GTÜ 2011-esw tesztje szerint is. A szakemberek konklúziója: „A Nokian V a lehető legjobb egyensúlyt teremti meg a gördülési ellenállás és a biztonság között.“
Az „Auto Bild“ a következőképp összegzi erősségeit: “Jól kiegyensúlyozott, biztonságos viselkedés vizes és száraz úton, nagy biztonsági tartalék felúszás ellen, rövid fékút vizes úton, kielégítő üzemanyag-takarékossági potenciál”. Valamennyi diszciplínában a kis fogyasztást eredményező finn abroncs képviselte a zöld szekciót. A veszélyes hosszirányú felúszás tesztjén a lehető legjobb osztályzatot kapta, akárcsak a gördülési ellenállásra. A német „Auto Bild allrad“ magazin szerint a hobbiterepjárókra gyártott Nokian Z SUV „nagyon ajánlható” és “példás“.
Az autósok a fogyasztáscsökkenésért vásárolják a kis gördülési ellenállású gumikat, de ügyelni kell a vizes úton mutatott biztonságra is, amelyre a teszteredmények utalnak. Életeket menthet meg, ha esőben rövid a fékút, úgyhogy óvakodni kell az olcsó termékektől, amelyek benzint takarítanak meg ugyan, de vizes úton vészesen csúsznak.
A Nokian meg van győződve gumiabroncsainak kvalitásairól, ezért dolgozta ki a Nokian DSI elégedettségi koncepciót ha egy vevő, bármely okból, nem elégedett a hivatalos Nokian márkakereskedőnél vásárolt nyári gumijával, 14 napon belül kicserélheti egy másik készletre. A szerelés és a kiegyensúlyozás ez esetben ingyenes.
Nokian abroncsok jó kondíciókkal kaphatók a helyi kereskedőknél, felnivel együtt.
Autózás a helyes guminyomással, energiatakarékosan
A jövő gumiabroncsa még több üzemanyagot takarít meg. Gördülési ellenállás-tesztek mutatják meg, mi válik lehetővé hamarosan: a Nokian új prototípusa 64 százalékkal messzebbre gurul a jó nyári abroncsoknál, 130 métert tesz meg, míg a másik csak nyolcvanat.
Ám már a ma autósa is csökkentheti a fogyasztást, ha mindig a helyes abroncsnyomással közlekedik. Ezáltal, kis gördülési ellenállású gumival, 0.3-0.5 literes megtakarítást érhet el. A kis nyomás ugyanis nagyobb gördülési ellenállást okoz az alakváltozási munka miatt, és ráadásul extrém helyzetekben megnehezíti az autó uralását, ami veszélyes. Megfelelő guminyomással pénzt spórolunk és kíméljük a környezetet, érdemes tehát ellenőrizni!
Úgyszintén ellenőrizni kell felszerelés előtt a nyári gumik állapotát, nincs-e repedés, vágás, dudor az oldalfalon. A fő profilárkok mélysége legalább négy milliméter legyen.
Vezetési stílusunkkal is csökkenthetjük a fogyasztást: ne hajtsunk agresszíven, kerüljük a szükségtelen gyorsítást és fékezést, hagyjuk gurulni az autót. Használjuk a lehető legmagasabb fokozatot, hiszen az alacsony fordulatszám már nem árt a modern motoroknak, nyugodtan mehetünk 50-nél ötödikben. Rakjunk ki mindent a csomagtartóból, amire nincs szükség. A klímát csak akkor kapcsoljuk be, ha kell, mert energiát fogyaszt. Töltsünk be kis ellenállású motorolajat. Szüntessük meg a fölösleges légellenállást: használaton kívül vegyük le a tetőcsomagtartót.
Sokat méltatják a környezetkímélő Nokian gumik kis fogyasztását
Tesztelők sokat magasztalják, és kiváló minősítésekkel − „nagyon kis fogyasztás”, „legcsekélyebb gördülési ellenállás”, „kopásállóság” – honorálják a száraz és vizes úton egyaránt nagyszerű útfogású, környezetkímélő Nokian abroncsokat.
A tesztek elismerik a Nokian Tyres úttörő szerepét a környezetkímélő gumik terén. Ez már a gyártástechnológiával elkezdődik, hiszen ez a márka vezette be világelsőként a tisztított, csekély aromás tartalmú olajokat, a nagy aromás tartalmúak helyett. Az utóbbiak ártalmasak, mert rákkeltők lehetnek. A teljes gumiabroncs mentes a nagy aromás tartalmú olajoktól, nemcsak a futófelület.
Hosszú ideje folytatott kutatásainak eredményeképp a Nokian Tyres száműzött minden toxikus anyagot a termeléséből. Ultramodern eljárásai és termékei kímélik saját gyári munkásait és a környezetet, illetve fokozzák az autózás biztonságát.
Újabb példa a megújuló, természetes forrásból származó repceolaj, amelyet a Nokian Z SUV kopófelületében alkalmaznak, mert szakadásállóvá teszi a gumit, és kiválóan felveszi a menet közben keletkező dinamikus igénybevételeket. Az új repceolaj-szilika keverék nagyon jól fogja a vizes utat, különösen alacsony hőmérsékleten, és csillapítja az aszfaltról érkező zajt, úgyhogy csendesen fut, és komfortos az ilyen gumi.
A környezetkímélet a Nokian Tyres egyik alapértéke, valamennyi gumiabroncsa „zöld”, hosszú élettartammal. A cég már a nyersanyagok beszerzésekor és a terméktervezéskor is ügyel a környezetre, kutatása és fejlesztése a fenntarthatóságot szolgálja: olyan kopásálló abroncsokat készít, amelyek egész élettartamuk alatt megőrzik jó tulajdonságaikat. Egyébként a nagy aromás olaj tartalmú gumik 2010. január 1.-től nem árusíthatók az EU-ban.
2012 novemberéig az EU-ban eladott valamennyi személyautó-abroncsot el kell látni egy címkével, amely megkönnyíti a választást a vevőnek. Ezen látható a gumi üzemanyag-hatékonysága, valamint vizes útfogásának és menetzajának szintje. A fokozatok A, B, C, D, E, F és G, a zöld A a legmagasabb és legjobb, a piros G a legalacsonyabb és legrosszabb. Eszerint a legjobb személyautó-gumik gördülési ellenállása pillanatnyilag a C-nek felel meg. A Nokian új prototípusa megközelíti az A-t.
Nagyon jó viselkedés száraz és vizes úton, nagyon csekély fogyasztás
Csúcs-osztályzat vizes úton és a legrövidebb féktáv a német ADAC autóklub tesztjén
Benzint megtakarítani, a gazdaságos vezetési stílus mellett, eco
gumiabronccsal lehet, hívja fel a figyelmet a Nokian gumimárka. Az
abroncsok felelősek a fogyasztás húsz százalékáért, és kis gördülési
ellenállású típussal ez jóval csökkenthető, csakhogy vizes úton ezek
rendszerint gyengén teljesítenek. Szerencsére van olyan, amely mindkét
szempontból kiváló, mégpedig a Nokian eco abroncs, amelynek képességeit
autóklubok és autós magazinok tesztjei bizonyítják.
A Nokian gumi, „nagyon ajánlható” minősítéssel, győzött az egyik vezető német autós lap, az „auto motor und sport” 2011-es nyárigumi-tesztjén, mert nagyfokú biztonságok kombinál nagyon csekély fogyasztással: “Kiváló menettulajdonságok és fékezési képességek száraz és vizes úton, …, nagyon csekély gördülési ellenállás“. Ez utóbbi pedig csökkenti a fogyasztást. Mérése 0,90-es csúcsértéket eredményezett. A technika mai állása szerint ez „nagyon jó”, magasztalja az “auto motor sport”. „A Nokian legjobb tulajdonságai mégis a vizes teszten érvényesülnek. Az általános vélekedéssel ellentétben jobban fékez a vetélytársainál.”
A Nokian gumi, „nagyon ajánlható” minősítéssel, győzött az egyik vezető német autós lap, az „auto motor und sport” 2011-es nyárigumi-tesztjén, mert nagyfokú biztonságok kombinál nagyon csekély fogyasztással: “Kiváló menettulajdonságok és fékezési képességek száraz és vizes úton, …, nagyon csekély gördülési ellenállás“. Ez utóbbi pedig csökkenti a fogyasztást. Mérése 0,90-es csúcsértéket eredményezett. A technika mai állása szerint ez „nagyon jó”, magasztalja az “auto motor sport”. „A Nokian legjobb tulajdonságai mégis a vizes teszten érvényesülnek. Az általános vélekedéssel ellentétben jobban fékez a vetélytársainál.”