Sok az oldalfal sérülés

Bármilyen távolságra is autózunk, a lapos, azaz alacsony nyomáson működtetett gumik magukban hordozzák ezt a veszélyt. A kátyúk, úton heverő törmelékek nagyobb eséllyel okozak oldalfali sérülést, amit nincs az a defektjavító szett, ami orvosolni tudna.

Ezek a sérülések azonnali cserét igényelnek. Ha nincs teljes értékű pótkerekünk, akkor bizony segítséget kell majd hívjunk és azonnali kiadással is jár.

Két dolgot tehetünk, ami gyakorlatilag minden autós személyes kötelessége:

-    Rendszeresen ellenőrizzük abroncsaink nyomását. (És korrigáljuk ha szükséges.)
-    Odafigyelünk az úton lévő tárgyakra, kátyúkra, és amennyit csak tudunk kikerülünk, vagy kellően lelassítva hajtunk át rajta, amennyiben a kikerülés kivitelezhetetlen.

A kutatásban egyébként a sofőrök egy nem is olyan kis százaléka vallotta azt, hogy az abroncssérülés saját hibájukból adódóan következett be.
,Európa egyik legismertebb szervizhálózata, Kwik Fit érdekes megfigyelséről számolt be nemrégiben. Öt autósból egynek már kellett gumiabroncsot cserélni az autóján, valamilyen oldalfali sérülés miatt.

(Ez ugye azt is jelenti, hogy idő előtti cseréről van szó, ugyanis nem a futófelület kopott el a rendeltetésszerű használattól, hanem az oldalfal szakadt ki, vagy puklisodott fel, például egy kátyú okozta sérüléstől.)

Egészen elképesztő szám, ami pénzben kifejezve mutatja a probléma gyakoriságát. Csak az Egyesült Királyságban egy majd 440 millió angol font(!) kiadást jelentett!

pályázati logó