Retro sztori: A Taurus gumigyár

Innentől kezdve, a ’90-es évek közepéig egy lefelé ívelő pályát járt be, az ekkorra már bőven patinásnak nevezhető abroncsgyár. Folyamatosan építve le üzletágait, míg végül már pont csak az abroncsgyártó ágazat maradt meg.

1996-ban jött a privatizáció. Nem más kaparintotta meg a magyar gumicéget, mint a Michelin óriáskonszern. A „hatalomátvétel” után csupán pár leányvállalat maradt meg, de azok a mai napig a gumiipar résztvevői. Koromátfejtéssel és mezőgazdasági abroncsok gyártásával foglalkozik az egykor tündöklő Taurus. Amely egy időben olyannyira „alapvető” szereplője volt a hazai autózásnak, hogy szinte nem is volt kérdés, milyen abroncs kerül egy-egy autóra.
Még egy dalban is megemlékeztek a gyárról, ahol az IFA is Taurus gumikat kapott…  A bizonyíték 0:40-nél.
,1912. valószínűleg mindenkinek a Titanic katasztrófáját juttatja eszébe. Történészek még említenék Albánia függetlenedését az Oszmán Birodalomtól. Én viszont elvetemült vagyok és egy másik eseményhez kötöm az évszámot.

Ekkor került piacra a Tauril Pneumatik autógumi. Árulkodóan ismerős – képzavarral élve – az elnevezés, igaz? Igen, Ő az, az 1913-tól már a jól ismert néven futó Taurus gumimárka. Lagalább is annak szárnybontogatása. Az igazi – egy új szabadalmon alapuló – autógumi gyártás, a 20-as évektől kezdett el hódítani. (Igen hódításról beszélhetünk, a külföldi piacokon is.) A szakasz, egészen a ’49-es államosításig tartott, amikor a cég, Ruggyantaárugyár néven kezdett el tovább tevékenykedni. (Igen, tetszetős a név, akárcsak egy izlandi vulkán neve.)

1973-ban aztán odakerült a cégtáblára a Taurus is. (Konkrétabban a Taurus Gumiipari Vállalat.)
pályázati logó