Nyárigumi bemutató Continental csodagyurmával
Címkék
Dátum
2013.03.11. 09:43
A conti termékei között több szériában megjelent már az ötödik sorszám és nem akarták a PremiumContact nyárigumi sorozatukat degradálni egy hármas számmal, nehogy valaki a kisebb értékről az alacsonyabb minőségre asszociáljon.
Nézzük meg, hogyan reagált a Continental, a gumiabroncsok felé támasztott kihívásokra! A vizsgálat dimenziói az Európai Uniós címkerendszer ismérvei, azaz a gördülési ellenállás, a nedves tapadás és a zajszint lesznek.
A Conti kifejlesztett egy olyan gumikeveréket, ami kellő tapadást biztosít. Ez eddig nem újdonság. Az azonban igen, hogy teszi mindezt úgy, hogy mégsem „kapaszkodik 10 körömmel” az úthoz, így a gazdaságos üzemanyag felhasználás felé tesznek egy lépést. Ez nagyon lényeges kérdés, ugyanis egy másik prémium nyárigumikat gyártó cég (Michelin) számolt be arról, hogy a benzinfogyasztás 20 %-áért a gumiabroncsok felelnek. A PremiumContact 5 gördülési ellenállásának besorolása: C (Ez egy példa a 215/55 R16 TL méretre vonatkozóan.)
A nedves tapadáson tapasztaltakról nem is én beszélnék, megteszi ezt helyettem a legmagasabb „A” kategóriás besorolás. Inkább lépjünk is át a nyárigumi zajszintjére és kerüljünk közelebb végre, hogy milyen gyurmáról is beszélek?!
Mind a téli mind a nyári abroncsok felé, némileg ellentétes elvárásokat jelent az EU címke. Pontosabban a zajszint és a tapadás kategóriája. Hiszen a zajcsökkentéshez kevesebb barázda és lágyabb abroncskeverék kell. Ezek azonban a tapadás rovására mehetnek.
A Continental azonban állt a kihívás elé és PremiumContact 5 nyárigumiján olyat tett, amire kevés gumigyártó képes (ilyen szinten.) A bekészített gyurma, amit minden újságíró bőszen masszírozott az előadás alatt, nem volt más, mint a bemutatott abroncsnál alkalmazott, titkos gumikverék. Ha kellően felmelegedett a vendégek kezében, tényleg olyan lett mint egy gyurma. Kicsit kihűlve viszont gumilabdákat megszégyenítő ugrálásba kezdett. Így felel meg mindkét elvárásnak a Continental új nyárigumi szettje.
A zajcsökkentést célzó trükköknek nincs vége. A gumimintázat úgy lett kialakítva, hogy a kibocsájtott zajt mérsékelje. A hosszant árkok például egyenlőtlen távolságra vannak egymástól, így kerülve el a monoton zajt. A vízelvezetésért felelő barázdákat pedig egy egyedi megoldással, a „suttogónak” keresztelt rendszerrel fedte el a Continental mérnökcsapata.
,Érdekes dologgal készült a Continental gumigyár, a Raleigh Studios budapesti rendezvényházában tartott termékbemutatójára. A helyszín már önmagában megér egy blogbejegyzést, de ettől most eltekintek, elég annyi róla, hogy Közép-Európa legnagyobb stúdiójára kell gondolni. Persze a rendezvény apropója sem lényegtelen. Ahogy az sem, hogy miért volt minden érdeklődő székéhez bekészítve egy érdekes fehér színű gyurma?
Ezen a rendezvényen mutatta be a Continental, a huszonhat különböző méretben és indexértékkel kapható nyárigumi szériáját, a PremiumContact 5-öt. A gumiabroncs, azon belül is Continental nyárigumi szakértő olvasóink most ráncolhatják homlokukat, hogy ők még csak két szériáról tudtak, hogy lehet most mégis 5-ös számról beszélni?!
A válasz érdekes.
A nyárigumi tulajdonságai az EU-s címke mintáján
Nézzük meg, hogyan reagált a Continental, a gumiabroncsok felé támasztott kihívásokra! A vizsgálat dimenziói az Európai Uniós címkerendszer ismérvei, azaz a gördülési ellenállás, a nedves tapadás és a zajszint lesznek.
A Conti kifejlesztett egy olyan gumikeveréket, ami kellő tapadást biztosít. Ez eddig nem újdonság. Az azonban igen, hogy teszi mindezt úgy, hogy mégsem „kapaszkodik 10 körömmel” az úthoz, így a gazdaságos üzemanyag felhasználás felé tesznek egy lépést. Ez nagyon lényeges kérdés, ugyanis egy másik prémium nyárigumikat gyártó cég (Michelin) számolt be arról, hogy a benzinfogyasztás 20 %-áért a gumiabroncsok felelnek. A PremiumContact 5 gördülési ellenállásának besorolása: C (Ez egy példa a 215/55 R16 TL méretre vonatkozóan.)
A nedves tapadáson tapasztaltakról nem is én beszélnék, megteszi ezt helyettem a legmagasabb „A” kategóriás besorolás. Inkább lépjünk is át a nyárigumi zajszintjére és kerüljünk közelebb végre, hogy milyen gyurmáról is beszélek?!
Mind a téli mind a nyári abroncsok felé, némileg ellentétes elvárásokat jelent az EU címke. Pontosabban a zajszint és a tapadás kategóriája. Hiszen a zajcsökkentéshez kevesebb barázda és lágyabb abroncskeverék kell. Ezek azonban a tapadás rovására mehetnek.
A Continental azonban állt a kihívás elé és PremiumContact 5 nyárigumiján olyat tett, amire kevés gumigyártó képes (ilyen szinten.) A bekészített gyurma, amit minden újságíró bőszen masszírozott az előadás alatt, nem volt más, mint a bemutatott abroncsnál alkalmazott, titkos gumikverék. Ha kellően felmelegedett a vendégek kezében, tényleg olyan lett mint egy gyurma. Kicsit kihűlve viszont gumilabdákat megszégyenítő ugrálásba kezdett. Így felel meg mindkét elvárásnak a Continental új nyárigumi szettje.
A zajcsökkentést célzó trükköknek nincs vége. A gumimintázat úgy lett kialakítva, hogy a kibocsájtott zajt mérsékelje. A hosszant árkok például egyenlőtlen távolságra vannak egymástól, így kerülve el a monoton zajt. A vízelvezetésért felelő barázdákat pedig egy egyedi megoldással, a „suttogónak” keresztelt rendszerrel fedte el a Continental mérnökcsapata.
,Érdekes dologgal készült a Continental gumigyár, a Raleigh Studios budapesti rendezvényházában tartott termékbemutatójára. A helyszín már önmagában megér egy blogbejegyzést, de ettől most eltekintek, elég annyi róla, hogy Közép-Európa legnagyobb stúdiójára kell gondolni. Persze a rendezvény apropója sem lényegtelen. Ahogy az sem, hogy miért volt minden érdeklődő székéhez bekészítve egy érdekes fehér színű gyurma?
Continental PremiumContact 5 nyárigumi bemutató
Ezen a rendezvényen mutatta be a Continental, a huszonhat különböző méretben és indexértékkel kapható nyárigumi szériáját, a PremiumContact 5-öt. A gumiabroncs, azon belül is Continental nyárigumi szakértő olvasóink most ráncolhatják homlokukat, hogy ők még csak két szériáról tudtak, hogy lehet most mégis 5-ös számról beszélni?!
A válasz érdekes.