Nyári gumi kihívások – készüljünk a nyaralásra!

Legcélszerűbb egy gumiszervizbe elgurulni. Sok helyen díjmentesen átnézik a kerekeket, ellenőrzik a nyári abroncsok nyomását. Ennek azért is nagy a jelentősége, mert a nyaralás miatt, könnyen előfordul, hogy a szokásosnál lényegesen jobban megpakoljuk autónkat. Ezzel növekszik a nyári gumiabroncsokra jutó terhelés, így az a minimum, hogy az autó szervizkönyvében előírt értékre állítjuk azok nyomását.

Érdemes beszerezni egy gumiabroncs profilmélység mérőt, és a nyári kirándulás előtt, időben megvizsgálni kerekeinket. Azzal most nem is jövök, hogy milyen tragédiát okozhat, ha kopott gumikkal indul el a család. Egy enyhébb, de fárasztó vesztegelés sem hiányzik, amit egy esetleges defekt okoz.

A fékút hossza nyári úton, a gumiabroncs profilmélység függvényében


A probléma demonstrálására kiváló eszköz a Continental gumiabroncs gyártó által készített diagram, amin jól látni, hogy mekkora különbség van egy stabil – 7 mm-es – profilmélység szint és a törvényben, minimálisan előírt (véleményem szerint nevetségesen alacsony) 1,6 milliméteres mélység között. Már ami persze a féktávot jelenti.



,Mostanra már a legbátrabbak elkezdték a téli – nyári gumiabroncs cserét. (Aki azt tervezi, hogy az egész nyarat téli abroncsokkal abszolválja, gondolja meg, hiszen ezzel tönkre is teheti a téli szettet. Ennek negatív hatása pedig – rosszabb esetben – csak a következő télen jön elő, amiből sokkal nagyobb baj lehet, mint a nyári időszakban.)

Sokan valószínűleg már a nyaralást tervezik. Ilyenkor célszerű listát írni az elintézni valókról. Sokan még ezt is megteszik, viszont a listákról rendszeresen lemarad egy tétel. Mégpedig a gépkocsi felkészítése a nyárra. Ebbe pedig a nyári gumiabroncsok ellenőrzése is bele kell tatozzon.

pályázati logó