Néhány szó az abroncsok szerkezetéről

Karkasz: Az autógumik olyan része, amely a teherhordásért leginkább felel. A peremek közötti vázrész, az övbetétekkel együtt alkotja.
Peremhuzalkarika: az abroncsokban van egy acélhuzal tekercs, ami a feszes illeszkedést biztosítja.

Pozitív mintaelemnek nevezzük az abroncsok mintázatának azon blokkjait, amik „kitüremkednek”, azaz valamilyen mintaárkot határolnak. Utóbbit – értelem szerűen – negatív mintaelemnek is nevezik.

Ami sokkal gyakrabban előfordul autós témájú cikkekben, illetve gumiabroncs hirdetésekben, az a radiál és a diagonál bontás. Sőt, még az autóvezetői tanfolyam – műszaki részében – is felmerül a két fogalom. Pontos magyarázat azonban ritkán társul a szakszavak mellé.
Radiál abroncsok esetén a gumiszövet szálai derékszöget zárnak be a futófelület vonalával, míg diagonál autógumiknál a dőlésszög, a derékszögnél valamivel kisebb.
,Amikor egy-egy autógumi felépítéséről van szó, sok olyan szakszó előkerül, melynek pontos jelentése nem mindenkinek világos. Persze nem is kell az legyen, de ha már találkozunk vele, jó ha tudjuk mit jelent például a karkasz, a peremhuzalkarika, vagy mi a különbség a radiál és a diagonál gumiabroncsok között.

Íme pár definíció a gumiabroncsipar világából:

pályázati logó