Mikortól számít túl kopottnak egy nyári abroncs?
Címkék
Dátum
2014.05.01. 15:17
Az 1,6 milliméter fontos, hogy csupán a személygépkocsikra vonatkozik. Teherautók esetén 3 mm az előírás.
Szakemberek, illetve rutinos sofőrök egyöntetű véleménye, hogy ezek az előírt értékek túl alacsonyan lettek meghúzva és nem érdemes ilyen mértékben elkoptati gumiabroncs szettünket. Személygépkocsik esetén – nyári mintánál – legalább 3 milliméteres profilmélységű szettet használjunk! Ugyanezen érték, téli szett esetén minimum 4 mm legyen!
A profilmélységen túl persze több tényező szorul még rendszeres (havi szintű) nellenőrzésre. Ilyen a téli és nyári gumiabroncs töltőnyomása, az esetleges felületi sérülések vagy rendellenes kopások.
Aki ezek után úgy találja, hogy gumiabroncsa cserére szorul – mert például túl alacsonyak a mintaárkok (ergo túl kopottak az abroncsok), nézzen szét akciós nyári gumi ajánlataink között!
,A hatósági szabályozásról, azaz az 1,6 milliméteres minimálisan előírt profilmélységről a legtöbb autós tud. A gumiabroncsokat el is látják egy indikátorral, ami ezt az értéket jelzi. (Az abroncsokon általában egy TWI rövidítés jelzi ezt a kis blokkot.)
Ha ezek a felszínre kerülnek, a gumit azonnali hatállyal cserélni kell. Ellenkező esetben – az extrém magas kockázat mellett – bírságot is kockáztatunk.
Ez persze kiküszöbölhető, ha betartjuk a rendszeres abroncsellenőrzést, melynek része a mintaárkok mélységének vizsgálata.
(Ehhez használhatunk profilmélységmérőt, de egy vonalzó vagy egy pénzérme is segítségünkre lehet. Az Egyesült Királyságban ezt egyszerűen csak Penny test-nek nevezik.)
Szakemberek, illetve rutinos sofőrök egyöntetű véleménye, hogy ezek az előírt értékek túl alacsonyan lettek meghúzva és nem érdemes ilyen mértékben elkoptati gumiabroncs szettünket. Személygépkocsik esetén – nyári mintánál – legalább 3 milliméteres profilmélységű szettet használjunk! Ugyanezen érték, téli szett esetén minimum 4 mm legyen!
A profilmélységen túl persze több tényező szorul még rendszeres (havi szintű) nellenőrzésre. Ilyen a téli és nyári gumiabroncs töltőnyomása, az esetleges felületi sérülések vagy rendellenes kopások.
Aki ezek után úgy találja, hogy gumiabroncsa cserére szorul – mert például túl alacsonyak a mintaárkok (ergo túl kopottak az abroncsok), nézzen szét akciós nyári gumi ajánlataink között!
,A hatósági szabályozásról, azaz az 1,6 milliméteres minimálisan előírt profilmélységről a legtöbb autós tud. A gumiabroncsokat el is látják egy indikátorral, ami ezt az értéket jelzi. (Az abroncsokon általában egy TWI rövidítés jelzi ezt a kis blokkot.)
Ha ezek a felszínre kerülnek, a gumit azonnali hatállyal cserélni kell. Ellenkező esetben – az extrém magas kockázat mellett – bírságot is kockáztatunk.
Ez persze kiküszöbölhető, ha betartjuk a rendszeres abroncsellenőrzést, melynek része a mintaárkok mélységének vizsgálata.
(Ehhez használhatunk profilmélységmérőt, de egy vonalzó vagy egy pénzérme is segítségünkre lehet. Az Egyesült Királyságban ezt egyszerűen csak Penny test-nek nevezik.)