Miért jelent lappangó veszélyt a használt gumi vásárlás?
Címkék
Dátum
2014.07.31. 18:51
Ráadásul több olyan probléma is adódhat, ami még az alapos szemrevételezéskor sem jön a felszínre. És akkor még mindig nem beszéltünk arról, mi van ha nem is tudjuk mit kell vizsgálnunk az abroncson? Apropó, mindenki gondolja végig, ha használt abroncsot vásárolna, miket ellenőrizne le és hogyan tenné mindezt?
Amit valószínűleg mindenki felsorolt:
• Az abroncs profilmélysége
• DOT száma (az abroncs gyártási éve)
• Látható felületi sérülések, puklik, repedezettség mértéke
A TyreSafe, egy kimondottan abroncsbiztonsággal foglalkozó (brit) szervezet, 50 darab használt abroncsot vásárolt egy teszt kedvéért. A gumik több, mint harmada veszélyesen kopott volt, profilmélysége sokszor még az 1,6 mm-t sem érte el!
Összahasonlításképpen, egy 8 mm-es profilmélységgel bíró nyári gumi, 80 km/órás sebességről fékezve, átlag 26 méteren áll meg, míg egy 1,6 milliméteres mintaárokmélységgl rendelkező, azaz a törvényi előírásoknak még éppen megfelelő abroncs, mintegy 38 méteren! Érzékelhető a különbség még nem túl nagy sebességnél is.
,Időnként, amikor egy háztartás – spórolási céllal – átvizsgálja saját költségvetését, gyakorta az autós költségekre esik a választás, ahol faragható némileg a kiadási oldal.
Olcsóbb üzemanyag utáni kajtatás, olcsóbb grázsbérleti szeződés, a casco felmondása és a végén a használt gumi vásárlás.
Utóbbi azonban számos veszélyt tartogat(hat)! Hogy miért írom ezt? Gondoljunk csak bele, mennyire ellenőrizhető egy már használt gumi életútja? Mennyit futott, milyen burkolaton, milyen vezetési stílus mellett, stb-stb… Egy rakás kérdés, válaszok nélkül.
Amit valószínűleg mindenki felsorolt:
• Az abroncs profilmélysége
• DOT száma (az abroncs gyártási éve)
• Látható felületi sérülések, puklik, repedezettség mértéke
A TyreSafe, egy kimondottan abroncsbiztonsággal foglalkozó (brit) szervezet, 50 darab használt abroncsot vásárolt egy teszt kedvéért. A gumik több, mint harmada veszélyesen kopott volt, profilmélysége sokszor még az 1,6 mm-t sem érte el!
Összahasonlításképpen, egy 8 mm-es profilmélységgel bíró nyári gumi, 80 km/órás sebességről fékezve, átlag 26 méteren áll meg, míg egy 1,6 milliméteres mintaárokmélységgl rendelkező, azaz a törvényi előírásoknak még éppen megfelelő abroncs, mintegy 38 méteren! Érzékelhető a különbség még nem túl nagy sebességnél is.
,Időnként, amikor egy háztartás – spórolási céllal – átvizsgálja saját költségvetését, gyakorta az autós költségekre esik a választás, ahol faragható némileg a kiadási oldal.
Olcsóbb üzemanyag utáni kajtatás, olcsóbb grázsbérleti szeződés, a casco felmondása és a végén a használt gumi vásárlás.
Utóbbi azonban számos veszélyt tartogat(hat)! Hogy miért írom ezt? Gondoljunk csak bele, mennyire ellenőrizhető egy már használt gumi életútja? Mennyit futott, milyen burkolaton, milyen vezetési stílus mellett, stb-stb… Egy rakás kérdés, válaszok nélkül.