Michelin első szerelés az ötödik generációs BMW modellen

A Michelin abroncsmérnökei a BMW csapatával együttműködve fejlesztette ki (pontosabban módosította) A Pilot Super Sportot. A fejlesztés során 3800 prototípus gumit koptattak el, a többlépcsős tesztfázisban, mire a BMW meghozta döntését.

A gumik oldalfalára egy külön szimbólum is rákerült, amely jelzi, hogy a BMW modelljeihez készült abroncsokról van szó.
Ami kimondottan érdekes, az az első és hátsó tengelyek abroncsainak különbözősége. Amíg az első abroncsok ovális blokkokkal érintkeznek a talajjal, ami a kanyarokban fejtik ki hatásukat, addig a hátsók négyszögletes érintkezési felülettel rendelkezik, ami jobban „beleharap az útba.”

Ami az autókat illeti, a BMW M3-asa valamivel könnyebb lett elődjénél. A modell új motort is kapott – bár ez csak részben magyarázza a csökkenést. (8 hengeres helyett 6 hengeres került az autóba, némi plusz turbóval, 431 lóerővel.) A további súlycsökkenést a strukturális módosítások okozzák.

Az autók ára 21 millió forintnál kezdődik.

,A BMW, immáron ötödik generációs modelljéhez (a jövőre érkező M3 és M4 modellekhez) a Michelin termékét, a sportautósok által előszeretettel vásárolt, Pilot Super Sportot választotta, gyári szerelésű abroncsként.

Ezzel a lépéssel, a BMW és a Michelin közötti 30 (azaz harminc) éves stratégiai partnerkapcsolat folytatódik. (A közös történetben Forma 1-es, Le Mans-i és nürburgringi 24 órás versenyek is vannak, a polgári közlekedésen túl.)

A Michelin illetékese, egy „hihetetlen kombinációról” beszél, ami autó és abroncs között létrejöhet. Mind a vezetésélményre, mind pedig az abroncsbiztonságra vonatkozóan.

pályázati logó