Létezik hang nélküli abroncs?

A poliuretánt egyébként használják már egyébként – számos más iparág mellett – az autógyártásban is. Az anyag megtalálható például az üléshuzatokban, fejtámlákban vagy akár a karosszériákban is. (Utóbbi esetben nagy előny, hogy egy könnyű anyagról van szó, így csökkenthető az autó tömege, ami fogyasztáscsökkenéshez vezet.)

A Noise Cancelling System, úgy tűnik, a feladatát kiválóan megoldja, azonban számos teszten kell még átessen, hiszen nem mindegy, hogy milyen áron. Ha például túlzott tapadáscsökkenést okoz a módosított szerkezet, akkor valószínűleg az Audi visszadobja a gumikat.
Az első széria egyelőre csak 21 colos méretben lett legyártva.

Később derül ki, hogy elterjed-e a megoldás és más méretkategóriákban is elérhető lesz a „néma” Pirelli abroncs. A hírek szerint, az Audi, RS6-os és RS7-es modelljére szánja a gumikat.
,Meglátjuk, mindenesetre ez a cél, vagyis a szinte menetzaj nélküli gumiabroncsok előállítása a Pirellinél. És most nem a Forma 1-re kell gondolni. Az Audi rendelt ugyanis az olasz autógumi gyártótól „néma” abroncsokat.

Az olaszok pedig elő is rukkoltak a Noise Cancelling System, azaz a „hangmegsemmisítő rendszerrel”, amely felére csökkenti az abroncs által kibocsájtott zajt. A rendszer lényege egy speciális – de széles körben elterjedt – műanyag, a poliuretánban rejlik. Ezzel az anyaggal fojtják el a Pirelli mérnökei az abroncszajt.
 
pályázati logó