Kutatás: Egy év tapasztalatai az EU címkével kapcsolatban

Nedves tapadás:

  • Az „A” (azaz legmagasabb) kategóriába sorolt nedves tapadási tulajdonsággal bíró abroncsok értékesítése, 15-ről 41 százalékra nőtt.
  • A „B” kategória növekedése (jóval kisebb) 38-ről 41 százalékpont.
Gördülési ellenállás: (Ez a kategória ugye azt mutatja meg, mennyire gazdaságos üzemanyag felhasználó az adott abroncs. Mint ismert, minden ötödik tank üzemanyagot a gumik használják el.)

  • A vizsgált mintában nem volt „A” kategóriás gördülési ellenállású abroncs.
  • „B” kategóriába sorolt abroncsok értékesítése 2százalékkal nőtt.
  • „C” kategóriánál gyengébb besorolású gumik értékesítése 70%-ról 26%-ra zuhant vissza.
Eszerint a kutatás szerint látszik, hogy döntésbefolyásoló hatású az EU-s címke, a vásárlók a jobb teljesítmény és/vagy gazdaságosabb üzemanyag felhasználású abroncsok felé nyitnak. Igaz, ha a jó féléve készült kutatási adatokat is mellétesszük, amit szintén az Egyesült Királyságban készített egy másik cég, árnyaltabb képet kapunk. Abból úgy tűnt sokan még csak nem is ismerik a címkét vagy annak kritériumait. Kíváncsi lennék a magyar autósok között, milyen számadatok rajzolódnának ki egy-egy hasonló kutatásban.

Benneteket mennyire befolyásol a címke? ,Az Egyesült Királyságban népszerű, Blackcircles.com végzet egy kutatás, az EU-s gumiabroncs címke hatásait vizsgálva. Tavaly novemberben volt egy éve, hogy a jelölést bevezették (illetve kötelezővé tették), így indokolt volt, az első év tapasztalatait összegyűjteni.

(Visszatekintés: 2012 novembere óta minden új gyártású gumiabroncsot köteles a gyártó, standardizált kritériumok szerint vizsgálni és besorolni, majd az értékeket egy előre meghatározott arculatú címkén feltűntetni. A három kritérium: nedves tapadás, gördülési ellenállás és kibocsájtott zajszint. A címke hasonlít a mosógépek energia besorolását jelző jelölésre. A témáról bővebben itt olvashatsz>> )

A blackcircles csapata a top 100 abroncs minta értékesítését vizsgálta 2012 és 2013 (novembere) között és a következő fogyasztói magatartásbéli trendeket vélte felfedezni:

pályázati logó