Kerüljük el a defektet!
Címkék
Dátum
2014.07.17. 17:13
,Mit kell tegyünk mindezért?
-
Rendszeres guminyomás ellenőrzés!
Mint az ábrán is látható, ennek a tételnek bizony kiemelt szerepe van. Nem csupán azért, mert a defektmegelőzés egyik fontos láncszeme, hanem mert az üzemanyag fogyasztástól elkezdve, a vezetésbiztonságig, mindenre kihat.
Alacsony nyomásnál - ami a leggyakoribb figyelmetlenség az autósok körében - sérülékenyebbek a gumik, különösen nagy sebesség mellett. A túlhevülés és a folyamatosan gyűrődő vállrész defekthez vezethet.
Minimum havonta, de inkább két-három hetente ellenőrizzük le a nyomást a kerekekben! -
Kerüljük el a gumik túlterhelését!
Az abroncsokhoz tartozik egy úgynevezett terhelési index, amit az abroncs falán találunk. A hozzátartozó értéket pedig a terhelési index táblázatból olvashatjuk ki.
Személyautóknál ez annyira nem jellemző, de ne tömjük soha úgy tele az autót, hogy az meghaladja a gumihoz tartozó értéket! Ha a gyáritól eltérő gumiabroncsot vásárolunk, a súlyindexet se hagyjuk figyelmen kívül! Ne válasszunk (lényegesen) kisebb indexelésű gumit, mint a gyári szett! -
Gumik állapotának rendszeres és alapos felülvizsgálata!
Nem dőlhetünk hátra a nyomásellenőrzés letudtával, hiszen más gondok is adódhatnak egy abronccsal, márcsak rendeltetésszerű használatából kifolyólag is. Igen, a kopásról beszélek, melynek leggyakoribb típusait egy korábbi írásomban már megismerhettétek.
Dióhéjban, a következők igényelnek rendszeres ellenőrzést:
- Profilmélység
- Abroncsok feületén nincs-e rendellenes kopás, szöetszakadás vagy pukli
- Kerekek és felfüggesztés geometriája (Ezt szakszervíz tudja elvégezni.)
- Szelepek (Nincs-e eltömődve, valamilyen szennyeződés következtében, nem szökik-e a levegő a szelepnél?)
- Mintaárkok közötti esetleges idegen tárgyak (kavics, szilánk, stb.)
-
Kátyúk, úton fekvő törmelékek elkerülése
Értelemszerűen, minden kátyú, nagyobb, élesebb tárgy vagy kő, amint áthajtunk autónkkal, károsítja a gumikat. Nem mindegy tehát, mennyire figyelünk ezekre oda, illetve milyen tempóban hajtunk át rajtuk.