Izgalmas gumi teszt: Harmadik generációs Continental buszabroncsok
Címkék
Dátum
2013.09.19. 13:30
Az osztrák tesztpályán, első felvonásként a köridők közti különbségre volt mindenki kíváncsi. Először a hagyományos, vagy fogalmazzak így, nem Continental buszabroncsokkal szerelték fel a járműveket. A kör alakú pálya, méretéből adódóan, nem csupán kényelmes körözgetést láthattunk. Kőkemény ABS csaták zajlottak az aszfaltcsíkon. A Continental CityPlus nem keveset vert a normál gumikra. (Egyébként ez a kör alakú, kis sugarú kör eszembe juttatta az Erzsébet híd, budai hídfőjén lévő kanyart, ami ugye számos busz útvonalát érinti.)
A nagyobb körpálya már inkább a Conti abroncsok kanyarvételén volt a hangsúly. A sofőrök, szándékosan variálták az íveket, hol szélesebb, hol szűkebb vonalon kanyarodva.
A feladatok közben, árgus szemekkel figyelt a ContiPressureCheck, abroncsnyomás figyelő rendszer. Ezzel a megoldással válaszol a gumigyár, a lassabb de folyamatos nyomásveszteséggel járó defektekre.
,Az osztrák Pachfurth adott otthont, a Continental cég, harmadik generációs buszabroncsainak demonstratív tesztelésének. A Driving Camp olyan, mintha a semmiből nőne ki.
A bemutatott buszabroncsok gyártásánál, a komfort és a gyorsaság volt a két fő szempont, kiegészülve a környezetbarát törekvésekkel. Az első két szempont különösen a távolsági járatoknál lesz fontos. A három, eltérő céllal készített buszabroncs, a Conti Coach (nevéből is adódóan, távolsági buszokra fejlesztve), a Conti CityPlus (városi járatokra), illetve a Conti Urban, ami helyközi közlekedésben részt vevő buszok alá kerül majd. Természetesen követve a célcsoport, azaz a különböző felhasználási területek kihívásait.
A távolsági Conti Coach például, hatékony üzemanyag felhasználásával tűnik ki, a városi használatra fejlesztett abroncsok pedig erős felépítésükkel, felkészülve az útpadkákra.
A nagyobb körpálya már inkább a Conti abroncsok kanyarvételén volt a hangsúly. A sofőrök, szándékosan variálták az íveket, hol szélesebb, hol szűkebb vonalon kanyarodva.
A feladatok közben, árgus szemekkel figyelt a ContiPressureCheck, abroncsnyomás figyelő rendszer. Ezzel a megoldással válaszol a gumigyár, a lassabb de folyamatos nyomásveszteséggel járó defektekre.
Az egyetlen A címkés buszabroncs
A Conti Coach-ról tudni kell, hogy eddig egyedüliként viseli, az A címkét, nedves tapadás kategóriában, a buszabroncsok között. De üzemanyag felhasználás szempontból sem rossz. Itt ugyanis B kategóriába sorolták az abroncsot.,Az osztrák Pachfurth adott otthont, a Continental cég, harmadik generációs buszabroncsainak demonstratív tesztelésének. A Driving Camp olyan, mintha a semmiből nőne ki.
A bemutatott buszabroncsok gyártásánál, a komfort és a gyorsaság volt a két fő szempont, kiegészülve a környezetbarát törekvésekkel. Az első két szempont különösen a távolsági járatoknál lesz fontos. A három, eltérő céllal készített buszabroncs, a Conti Coach (nevéből is adódóan, távolsági buszokra fejlesztve), a Conti CityPlus (városi járatokra), illetve a Conti Urban, ami helyközi közlekedésben részt vevő buszok alá kerül majd. Természetesen követve a célcsoport, azaz a különböző felhasználási területek kihívásait.
A távolsági Conti Coach például, hatékony üzemanyag felhasználásával tűnik ki, a városi használatra fejlesztett abroncsok pedig erős felépítésükkel, felkészülve az útpadkákra.