HVG: A Magyar Gumiabroncs Szövetség NEM ajánlja a négyévszakos gumit!

Magam is írtam már cikket a négyévszakos abroncsokról, melyben felsoroltam pár verziót, kinek is lehet mégis jó alternatíva egy ilyen „kompromisszum gumi.” Egyik csoport azok az autósok voltak, akik ritkán használják gépjárműveiket és az extrém hideg vagy szélsőségesen meleg időben mellőzik a vezetést.

A HTA erre a következőképp reagált: „Ez azért rossz érvelés, mert bármikor adódhat olyan helyzet, amikor nincs mérlegelési lehetőség, az autós egyszerűen belesodródik a nem várt helyzetbe, akkor pedig egy rosszul megválasztott abroncs könnyen balesetet is okozhat.”

Szeretném az olvasói véleményeket összegyűjteni. Aki négyévszakos abroncsot használ téli és nyárigumi szett váltogatása helyett, kommentben ossza meg velünk tapasztalatait. Ha végzett kalkulációt a tekintetben, hogy anyagilag mit jelent ez az elhatározás, ne rejtse véka alá!
,Közleményt adott ki a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) a viszonylag sokak által kedvelt négyévszakos abroncsokról. Ezeknek a gumiknak a népszerűsége, anyagi okok miatt hódíthatott teret azon autósok között, akik erre a megoldásra esküsznek.

A közlemény egyetlen, jól kalibrált kérdéssel tiszta vizet is önt a pohárba. „Vajon létezhet olyan keverék, ami biztosítja az autós számára az elvárt képességeket -20 és +30 Celsius fok között?

Nem nehéz kitalálni, a négyévszakos gumik nem kis kompromisszummal járnak. Egész egyszerűen nem tud mindkét végletnek megfelelni. Sőt, igazából egyiknek sem, egyfajta elfogadható átlagra törekszik. De mi a helyzet azokkal a vészhelyzetekkel, ahol egy nüánszon múlik a baleset? (Ez hasonló költői kérdés, mint a HTA által feltett.)


pályázati logó