Hova tűnnek a pótkerekek az új autókból?

  • Tartósabb abroncs szettek

    Bár még nem szokatlan látvány, de egyre ritkábban látunk defektes kereket cserélő autóst az utak szélén. A gumiabroncsok sokkal tartósabbak és strapabíróbbak, mint 2-3 évtizeddel ezelőtt. Ennek oka az abroncstechnológia fejlődése, az egyre jobb minőségű gumikeverékek előállítása és a számítógépes tesztelés.
  • A Legtöb autó TPMS rendszerrel van felszerelve

    Ehhez a ponthoz javaslom olvassátok el, nemrég megejelent írásaimat
    (Mit jelent a TPMS>> és Okosgumi a Continental-tól>> )
  • Bővülő asszisztencia szolgáltatások

    Mind az autószervizek és szalonok, mind pedig a biztosító cégek kínálnak, különböző asszisztencia biztosításokat, amik a sárga angyalhoz hasonló szervizkocsit is magában foglalja.
  • Defekktűrő abroncsok

    Ezek a speciális, megerősített oldalfalú abroncsok sokszor, szinte észrevehetetlenné teszik a defektet. (Ezekről az abroncsokról itt olcashattok bővebben>> )
,Ha mostanában – illetve az elmúlt pár évben – vásároltál új autót, könnyen előfordulhat, hogy nem találkoztál a csomagtérben pótkerékkel. Sőt, az sem lenne meglepő ha – a kisebb helyet foglaló, limitált felhasználású – mankókerékkel sem szerelték volona fel az autót. De miért döntenek így a gyártók?

A mérnökök, akik az autókat tervezik, számos elvárással kell megküzdjenek. Olyan autókat kell alkossanak, amelyek olyan alacsony tömegűek, amennyire csak lehet, a gazdaságos üzemanyag felhasználás érdekében. A környezetvédelmi előírások és a növekvő üzemanyagárak miatt ez egyre nagyobb nyomást jelent az autóipar számára.

A pótkerekek tömege – mérettől függően – 11 és 22 kilogramm között mozog. Ki is keröl a mai autókból.

Emellett olyan trendek és gyakorlati megoldások indokolták az ötödik abroncs eltűnését, mint a(z):

pályázati logó