Hol az alapvető különbség a prémium és a B kategóriás gumiabroncsok között?
Címkék
Dátum
2013.04.24. 16:55
A távol-keleti gumik sokszor a minimum elvárást sem érik el, igaz nagyon olcsón adják az abroncsokat. (Ez azonban semmiképp sem spórolás!)
Ennél árnyaltabb a kép a nagy cégek B márkáival. Ezek – köztük a Matador gumik – már sokkal jobb minőséget képviselnek, mint távol-keleti – talán nem is – versenytársaik. Kőrös András, vezetéstechnikai instruktor szerint, a Matador és az azonos kategóriába tartozó abroncsok gyengébben teljesítenek ugyan, mint pl. egy Michelin, Continental vagy egy Nokian abroncs, de hétköznapi használat mellett ezek nem jelentenek nagy veszélyt.
A kérdés összetett. Tény, hogy – adott esetben – hamarabb kopnak el a gumik és korábban kell újat vásárolnunk, de mérlegelnünk kell. Ha nem használjuk olyan sokat az autót, akkor bizony spórolhatunk egy ilyen olcsóbb, de elfogadható gumiabronccsal, mint a Matador . Ha sokat használjuk az autót, mindenképp nézzük meg az új EU-s gumiabroncs címkéken feltűntetett fogyasztási besorolást. Ez, vagy, ahogy nevezik, a gördülési ellenállás értékelése lényeges információt nyújt a várható fogyasztás alakulásáról. Ha lényegesen rosszabb, mint egy prémium gumi, akkor lehet, hogy hosszú távon nem spóroltunk.
Emellett pedig a domborzati viszonyokat se hagyjuk figyelmen kívül. Ha döntően egy alföldi városban – vagy akár Pesten – autózunk, nem kockáztatunk túl sokat a B márkákkal sem. Persze néhány teszt és fogyasztói értékelés átolvasása mindig kötelező elem, vásárlás előtt.
,Megszokhattuk, hogy a távol-keleti országok mindent le tudnak másolni. Egy fontos szó maradt ki a mondatból: látszólag! Így van ez a gumiabroncs iparban is. A találóan csak indigó-mérnököknek nevezett gyártók előszeretettel kopírozzák a prémium gumiabroncsok mintázatát, majd dobják piacra az így kapott termékeket, nyilván az eredeti töredékéért.
A baj csak az ezzel, hogy nem csupán a mintázat és a lamellák textúrája biztosítja a gumik tapadását, hanem nagy százalékban a gumikeverék. Ez pedig a Coca-Cola receptjével ér fel, már ami azt a bizonyos hét pecsétet illeti.
Ebben mindig hatalmas előnye lesz a tradicionális gyártóknak, akik prémium kategóriás abroncsokat gyártanak.
Ennél árnyaltabb a kép a nagy cégek B márkáival. Ezek – köztük a Matador gumik – már sokkal jobb minőséget képviselnek, mint távol-keleti – talán nem is – versenytársaik. Kőrös András, vezetéstechnikai instruktor szerint, a Matador és az azonos kategóriába tartozó abroncsok gyengébben teljesítenek ugyan, mint pl. egy Michelin, Continental vagy egy Nokian abroncs, de hétköznapi használat mellett ezek nem jelentenek nagy veszélyt.
Érdemes tehát Matador gumikkal spórolni?
A kérdés összetett. Tény, hogy – adott esetben – hamarabb kopnak el a gumik és korábban kell újat vásárolnunk, de mérlegelnünk kell. Ha nem használjuk olyan sokat az autót, akkor bizony spórolhatunk egy ilyen olcsóbb, de elfogadható gumiabronccsal, mint a Matador . Ha sokat használjuk az autót, mindenképp nézzük meg az új EU-s gumiabroncs címkéken feltűntetett fogyasztási besorolást. Ez, vagy, ahogy nevezik, a gördülési ellenállás értékelése lényeges információt nyújt a várható fogyasztás alakulásáról. Ha lényegesen rosszabb, mint egy prémium gumi, akkor lehet, hogy hosszú távon nem spóroltunk.
Emellett pedig a domborzati viszonyokat se hagyjuk figyelmen kívül. Ha döntően egy alföldi városban – vagy akár Pesten – autózunk, nem kockáztatunk túl sokat a B márkákkal sem. Persze néhány teszt és fogyasztói értékelés átolvasása mindig kötelező elem, vásárlás előtt.
,Megszokhattuk, hogy a távol-keleti országok mindent le tudnak másolni. Egy fontos szó maradt ki a mondatból: látszólag! Így van ez a gumiabroncs iparban is. A találóan csak indigó-mérnököknek nevezett gyártók előszeretettel kopírozzák a prémium gumiabroncsok mintázatát, majd dobják piacra az így kapott termékeket, nyilván az eredeti töredékéért.
A baj csak az ezzel, hogy nem csupán a mintázat és a lamellák textúrája biztosítja a gumik tapadását, hanem nagy százalékban a gumikeverék. Ez pedig a Coca-Cola receptjével ér fel, már ami azt a bizonyos hét pecsétet illeti.
Ebben mindig hatalmas előnye lesz a tradicionális gyártóknak, akik prémium kategóriás abroncsokat gyártanak.