Hasznos és tanulságos tények az abroncsokról

Új abroncsok bejáratása


Az új abroncsokat, amiket a kereskedők polcain is látunk, egy fényes réteggel vonják be, hogy attraktívabban mutasson, illetve megvédjék a szennyeződésektől. Ez a réteg némileg csökkenti a tapadást, ezért szokták mondani, hogy az új nyári és téli abroncsokat be kell járatni. Pár száz kilométer után lekopik ez a speciális bevonat.

A motorspotok hatása

A mai modern gumiabroncsok nagyon komoly technológiai fejlesztés eredményei. A polgári közlekedésre szánt gumik olyan megoldásokkal vannak felvértezve, amik eredetileg valamilyen versenysportra (motor vagy autóverseny) lettek kifejlesztve.

,

Abroncsok karbantartása:


Tudtad, hogy az abroncskarbantartás legfontosabb eleme a pontos nyomásbeállítás? Ez persze rendszeres ellenőrzést igényel. Havonta egyszer ellenőrizd a gumik nyomását, a mért eredményt hasonlítsd össze az autó kézikönyvében (vagy az autón elhelyezett matricákon) feltűntetett, gyári ajánlással! Ha szükséges, korrigáld a nyomásértéket.

A sofőrök 75 százaléka havi rendszerességgel mossa vagy mostaja le autóját, a nyomásértéket azonban csupán 15 százalék tartja karban.

Az ellenőrzésből ne maradjon ki az ötödik abroncs, azaz a pótkerék sem!

A gumik rotálása:


Az abroncsok tervezett – és a szabályoknak megfelelő – rotálásával elkerülhető az idő előtti abroncskopás. Ezt a lépést azonban csupán az autósok 30-40 százaléka végzi el. Jó tanács: minden olajcsere alkalmával végezd el a gumik rotálását! (Itt találsz egy ide vonatkozó segédletet>> )


pályázati logó