Használhatok a gyárinál kisebb terhelési index értékű abroncsot?

Röviden: álljunk el a vásárlástól! Hogy miért?


Az autódat is gyártó mérnökök pontosan kikalkulálták az optimális terhelési értéket, amit – az ajánlott és/vagy maximális nyomásérték mellett – a gyári gumiabroncsok gond nélkül elbírnak. Ebben persze nem elsősorban a csomagok játszanak szerepet, hanem az autó saját tömege.

A terhelési index táblázat pontosan megmutatja, mekkora tömeget tud biztonságosan és gazdaságosan „elfurikázni” abroncs szettünk.
Ha túlterheljük téli vagy nyári gumiabroncsainkat, akár egy durrdefektet is kockáztatunk. Különösen ha forró nyári időszakban, magas hőmérsékletre hevült aszfalton autózunk, szintén felmelegedő gumikkal.

De honnan tudom mekkora az autóm aboncsának gyári terhelési indexe?


Egyszerű a válasz, az érték szerepel az autó kézikönyvében, illetve magán az abroncson is. Például egy 175 / 65 R 14 E 82 T méretkategóriájú és indexelésű abroncs terhelésére vonatkozó információt a 82-es kódszám jelzi. A táblázatból kiolvasva, ez pedig 475 kg-t jelent kerekenként.

Az indextáblázatot itt találod>>


,Nyári gumiabroncs vásárlásnál számos tényezőre gondolni kell, a megfelelő minta kiválasztása előtt. A márka és a méret általában mindenki fejében ott van. A döntő tényező pedig az ár szokott lenni. Tételezzük fel, hogy találtunk egy anyagilag kimondottan jó ajánlatot, a márka is megfelel preferenciánknak, de az adott abroncs terhelséi indexe alacsonyabb az autónkhoz illő, gyári abroncsénál.


pályázati logó