Gyakran ismételt kérdések az abroncsokról – I. rész
Címkék
Dátum
2014.03.16. 19:03
Egyrészt már említettem, van egy törvényileg előírt minimum, amit ha nem veszünk figyelembe, akkor – életünk kockáztatása mellett – potenciális büntetéssel is szembe kell nézzünk. Másrészt a megfelelő profilmélység fontos a gumik tapadásában, illetve a vízkiszorításban. Ha az alacsony profilmélység miatt a gumi már nem tudja a vizet – megfelelő sebességgel és mennyiségben – kiszorítani, könnyen belefuthatunk egy roppant veszélyes aquaplaning jelenségbe.
Miért fontos a guminyomás?
Ahhoz, hogy kellő biztonsággal haladjunk az úton, megfelelő abroncsnyomásra van szükség. Ha túltöltött vagy épp túl puha abroncsokkal közlekedünk, romlani fog a gumik tapadása és adott esetben az üzemanyagot is feleslegesen égetjük.
Mi okozza a rendellenes abroncskopást?
Ha nem egyenletes, aszimmetrikus, vagy furcsa alakzatú (pl. kagylóhéj szerű) kopást tapasztalunk a gumikon, az rendszerint valamilyen kiegyensúlyozási, abroncs beállítási probléma. Ha ilyet tapasztalunk, és meggyőződtünk arról, hogy a guminyomás megfelelően van beállítva, haladéktalanul forduljunk abroncsszervizhez!
,Milyen gyakran ellenőrizzem a gumiabroncsokat?
Általános szabály, hogy havonta egyszer, illetve minden hosszabb utazás előtt el kell végezni az ellenőrzést. Ilyenkor ellenőrizd a gumik nyomását, általános állapotát és a profilmélységet! Ne feledd, ezen szabályok a pótkerékre is vonatkoznak!
Mit kell tennem ellenőrzéskor?
Profilmélység ellenőrzéskor a mintaárkok mélységét vizsgáljuk. Segítségünkre van egy TWI rövidítéssel ellátott indikátor, ami jelzi a törvény által előírt kötelező minimumot. Persze ne elégedjünk meg ha az 1,6 millimétert még meghaladjuk, hiszen 2 mm alatt már veszélyes lehet az abroncs. Igazából 3 mm alatt már kezdjük el böngészni az akciós gumiabroncs hirdetéseket!
A mért abroncsnyomást vessük össze a gyári előírással, amit az autó kézikönyvében, vagy az utastérben lévő matricákon is megtalálunk. (Vezető oldali ajtón, kesztyűtartóban vagy a tanksapka ajtaján.) Ha korrigálni kell, tegyük meg azonnal! A töltőnyomás ellenőrzést mindig kihűlt abroncsokon végezd el!
Miért fontos a profilmélység?
Miért fontos a guminyomás?
Ahhoz, hogy kellő biztonsággal haladjunk az úton, megfelelő abroncsnyomásra van szükség. Ha túltöltött vagy épp túl puha abroncsokkal közlekedünk, romlani fog a gumik tapadása és adott esetben az üzemanyagot is feleslegesen égetjük.
Mi okozza a rendellenes abroncskopást?
Ha nem egyenletes, aszimmetrikus, vagy furcsa alakzatú (pl. kagylóhéj szerű) kopást tapasztalunk a gumikon, az rendszerint valamilyen kiegyensúlyozási, abroncs beállítási probléma. Ha ilyet tapasztalunk, és meggyőződtünk arról, hogy a guminyomás megfelelően van beállítva, haladéktalanul forduljunk abroncsszervizhez!
,Milyen gyakran ellenőrizzem a gumiabroncsokat?
Általános szabály, hogy havonta egyszer, illetve minden hosszabb utazás előtt el kell végezni az ellenőrzést. Ilyenkor ellenőrizd a gumik nyomását, általános állapotát és a profilmélységet! Ne feledd, ezen szabályok a pótkerékre is vonatkoznak!
Mit kell tennem ellenőrzéskor?
Profilmélység ellenőrzéskor a mintaárkok mélységét vizsgáljuk. Segítségünkre van egy TWI rövidítéssel ellátott indikátor, ami jelzi a törvény által előírt kötelező minimumot. Persze ne elégedjünk meg ha az 1,6 millimétert még meghaladjuk, hiszen 2 mm alatt már veszélyes lehet az abroncs. Igazából 3 mm alatt már kezdjük el böngészni az akciós gumiabroncs hirdetéseket!
A mért abroncsnyomást vessük össze a gyári előírással, amit az autó kézikönyvében, vagy az utastérben lévő matricákon is megtalálunk. (Vezető oldali ajtón, kesztyűtartóban vagy a tanksapka ajtaján.) Ha korrigálni kell, tegyük meg azonnal! A töltőnyomás ellenőrzést mindig kihűlt abroncsokon végezd el!
Miért fontos a profilmélység?