Gumiabroncs vásárlásnál ne csak az EU-s gumi címkét vizsgáljuk!
Címkék
Dátum
2013.04.30. 11:24
Egy helyközi szállításokat végző speditőr cég autói sokkalta többet vesznek részt városi közlekedésben, mint a nagy nemzetközi szállítmányozók (akik útjait döntő többségben egyenesekből álló autópálya szakaszok teszik ki). A gumiabroncsokat jellemzően több oldalirányú erőhatás éri. Emellett a városi utak rosszabb minőségűek, mint az autópályák burkolatai, így a gördülési ellenálláson, a nedves tapadáson és a zajszinten túl, a gumik terhelhetősége, strapabíró készsége lesz az egyik legfontosabb ismérv, ennek a célcsoportnak.
Az építkezéseken használt haszongépjárművek, az építési területek jellegéből adódóan, gyakran közlekednek terepen, illetve különböző földutakon. Értelemszerűen – az EU-s címkén helyet kapó – kibocsájtott zajszintnek kisebb jelentősége lesz egy építkezésen, mint például a futásteljesítménynek és a tapadásnak.
Mindamellett érdemes átolvasni a neves lapok és autóklubok által végzett gumis teszteket, hiszen a fent említett célcsoport gumiabroncs beszerzése rendszerint nagyobb beruházásnak, szervezeti beszerzésnek számít, így jóval komolyabb döntés-előkészítést igényel, mint egy szett nyárigumi beszerzése, magánszemélyek esetén. (Ami persze szintén nem elintézendő egy kézlegyintéssel.)
A Dunlop is igyekszik hangsúlyozni, hogy az EU-s abroncscímkét jó kezdeményezésnek tartják, melynek segítségével releváns összehasonlítási alaphoz jutnak az abroncsvásárlók, de nem fedi le 100 százalékosan a gumigyárak fejlesztési szempontjait.
,A cikk címe általános érvényű, de talán a haszonjárművek vezetőinek, üzemeltetőinek fokozottan szól. Nem mellesleg a Goodyear-Dunlop tanácsait közvetíti mostani írásom. Léteznek ugyanis olyan helyzetek (és járműtípusok), amelyeknél az abroncscímke három ismérvén túl (vagy akár azokat prioritásban megelőzve), más-más gumiabroncs szempontok lesznek a fontosak.
Az építkezéseken használt haszongépjárművek, az építési területek jellegéből adódóan, gyakran közlekednek terepen, illetve különböző földutakon. Értelemszerűen – az EU-s címkén helyet kapó – kibocsájtott zajszintnek kisebb jelentősége lesz egy építkezésen, mint például a futásteljesítménynek és a tapadásnak.
Mindamellett érdemes átolvasni a neves lapok és autóklubok által végzett gumis teszteket, hiszen a fent említett célcsoport gumiabroncs beszerzése rendszerint nagyobb beruházásnak, szervezeti beszerzésnek számít, így jóval komolyabb döntés-előkészítést igényel, mint egy szett nyárigumi beszerzése, magánszemélyek esetén. (Ami persze szintén nem elintézendő egy kézlegyintéssel.)
A Dunlop is igyekszik hangsúlyozni, hogy az EU-s abroncscímkét jó kezdeményezésnek tartják, melynek segítségével releváns összehasonlítási alaphoz jutnak az abroncsvásárlók, de nem fedi le 100 százalékosan a gumigyárak fejlesztési szempontjait.
,A cikk címe általános érvényű, de talán a haszonjárművek vezetőinek, üzemeltetőinek fokozottan szól. Nem mellesleg a Goodyear-Dunlop tanácsait közvetíti mostani írásom. Léteznek ugyanis olyan helyzetek (és járműtípusok), amelyeknél az abroncscímke három ismérvén túl (vagy akár azokat prioritásban megelőzve), más-más gumiabroncs szempontok lesznek a fontosak.