Fontos szerepe van a pótkeréknek?
Címkék
Dátum
2013.07.11. 11:14
Nem feltétlen evidens ugyanis, hogy a defekt után leszerelt kerék helyére kell feltenni azt. Ennek okáról és az ide vonatkozó jó tanácshoz olvassátok el az, Egy tanács, amivel spórolhatunk, ha megtörtént a baj , című írást!
Lényeg a lényeg, vannak olyan esetek, amiből igazán csak egy teljes értékű pótkerékkel jöhetünk ki viszonylag jól. Gondoljunk csak bele, egy külföldi utazás során kapunk egy defektet, amit a javító szett nem tud orvosolni, a mankókerékkel pedig csak az első szerelőig jutunk, ahol több 100 eurót is otthagyhatunk. Egy teljes értékű, jól karbantartott pótkerékkel azonban még a nyaralást sem kell megszakítsuk, és elég lesz itthon elmenni a gumiszervizbe.
A kulcsszó azonban a jól karbantartott pótkerék. Tipikus hiba, hogy ha el is jut az autós odáig, hogy rendszeresen ellenőrzi abroncsait (minimum ugye a hosszú nyaralás előtt), a pótkerék kimarad az ellenőrzésből.
Tipp: Ellenőrizzük ugyanolyan rendszerességgel a pótkerék abroncsát is guminyomás, illetve külső sérülés, deformáció szempontjából. Ne feledjük, hogy a pótkerék rendszeresen a csomagtartó alsó rekeszében van, egy esetleges súlyos teher, vagy nem megfelelően lezárt vegyszer károsíthatja azt.
,Érdekes a kérdés. Különösen a drágább, nagyobb méretkategóriás autógumit használó gépjárművek esetén gondolkoznak úgy bizonyos gyártók, illetve kereskedők, hogy sok pénz és hely takarítható meg, ha nem használunk pótkereket. Helyette defektjavító szett vagy maximum mankókerék tartozik.
Utóbbit sokan kerülik a pótkerék fogalmával. Szerepük ugyan tényleg hasonló, de a mankókerék csupán egy átmeneti megoldás, az eredeti abroncsnál kisebb méretű, ideiglenes használatra tervezett kerék, amely jóval szerényebb sebesség mellett üzemeltethető (80 km/óra)
Ami a defektjavítókat illeti, ezek hiányossága, hogy csak a pontszerű (tipikusan pl. apróbb szeg okozta) defektek orvosolhatók vele, míg az inkább jellemző oldalfal szakadások nem. A két megoldás közül, sokkal inkább húz ki minket a csávából egy mankókerék. Igaz, ennek felszereléséről tudnunk kell egy nagyon fontos dolgot!
Lényeg a lényeg, vannak olyan esetek, amiből igazán csak egy teljes értékű pótkerékkel jöhetünk ki viszonylag jól. Gondoljunk csak bele, egy külföldi utazás során kapunk egy defektet, amit a javító szett nem tud orvosolni, a mankókerékkel pedig csak az első szerelőig jutunk, ahol több 100 eurót is otthagyhatunk. Egy teljes értékű, jól karbantartott pótkerékkel azonban még a nyaralást sem kell megszakítsuk, és elég lesz itthon elmenni a gumiszervizbe.
A kulcsszó azonban a jól karbantartott pótkerék. Tipikus hiba, hogy ha el is jut az autós odáig, hogy rendszeresen ellenőrzi abroncsait (minimum ugye a hosszú nyaralás előtt), a pótkerék kimarad az ellenőrzésből.
Tipp: Ellenőrizzük ugyanolyan rendszerességgel a pótkerék abroncsát is guminyomás, illetve külső sérülés, deformáció szempontjából. Ne feledjük, hogy a pótkerék rendszeresen a csomagtartó alsó rekeszében van, egy esetleges súlyos teher, vagy nem megfelelően lezárt vegyszer károsíthatja azt.
,Érdekes a kérdés. Különösen a drágább, nagyobb méretkategóriás autógumit használó gépjárművek esetén gondolkoznak úgy bizonyos gyártók, illetve kereskedők, hogy sok pénz és hely takarítható meg, ha nem használunk pótkereket. Helyette defektjavító szett vagy maximum mankókerék tartozik.
Utóbbit sokan kerülik a pótkerék fogalmával. Szerepük ugyan tényleg hasonló, de a mankókerék csupán egy átmeneti megoldás, az eredeti abroncsnál kisebb méretű, ideiglenes használatra tervezett kerék, amely jóval szerényebb sebesség mellett üzemeltethető (80 km/óra)
Ami a defektjavítókat illeti, ezek hiányossága, hogy csak a pontszerű (tipikusan pl. apróbb szeg okozta) defektek orvosolhatók vele, míg az inkább jellemző oldalfal szakadások nem. A két megoldás közül, sokkal inkább húz ki minket a csávából egy mankókerék. Igaz, ennek felszereléséről tudnunk kell egy nagyon fontos dolgot!