A szoftver képes osztélyozni a különböző útviszonyokat. (Ezeket 7 osztályba sorolja.)Ehhez társítja a további kalkulációkat (mint például az abroncslenyomat hosszát.)
Az eredményeket pedig valós időben kapják meg a sofőrök a monitoring rendszernek köszönhetően.
A Bridgestone reményei szerint a rendszer képes lesz az abroncs rotációk szükségességét jelezni, fokozni a vezetésbiztonságot és maximalizálni a gumiabroncsok élettartamát.
A CAIS-t egy sematikus ábrán is láthatjátok.
,Három éve, az IAA Cars Show-n jelentette be a Bridgestonbe a CAIS névre keresztelt fejlesztését, amely segítségével ki tudják kalkulálni az abroncskopás és a profilmélység alakulását. A CAIS mozaikszó jelentése, Contact Area Information Sensing, vagyis az érintkezési felület információs szenzora.
Az rendszer lényegét belső generátorral ellátott sebességmérő szenzorok adják, melyeket a gumiabroncs belsejében rejt el a Bridgestone.