Euro Control Route: Nem kicsi a baj
Egy másik esetben, a busz két oldalán, a tengelytáv között hat centiméteres eltérést mértek az ellenőrök, akik találkoztak továbbá rossz tachográffal, nem megfelelően működő tolatólámpával vagy épp suffnituning szerűen kipótolt csomagtartó ajtóval.
Az 1400 megvizsgált jármű, mintegy harmada volt autóbusz, magyar és külföldi, fele-fele arányban.
Az országos ellenőrzés egyértelmű célja, a közlekedésbiztonság javítása, a veszélyes járművek arányának visszaszorítása.
,A Nemzeti Közlekedési Hatóság tájékoztatása szerint, lehangoló a helyzet a közutakon. Az idén augusztusban lezajlott, nemzetközi akcióban (Euro Control Route) rengeteg hiányosságra bukkantak az ellenőrök.
A 3 napig tartó ellenőrzéssorozat, kiemelten utazott a turistabuszokra. (Az olaszországi busz tragédia után ez érthető lépés.) Az eredmények több esetben adtak okot aggodalomra.
Számos esetben kellett az ellenőröknek, túlságosan kopott, vagy sérült gumiabroncs miatt jegyzőkönyvet kiállítani, de arra is volt példa, hogy egy buszt azonnali hatállyal kellett kivonni a forgalomból.