Ellenőrizze a gumikat nyári utazás előtt!

Ha egy bárral kisebb az első kerekek nyomása a szükségesnél, vizes úton tíz százalékkal nyúlik meg a féktáv, amint menetpróbáin az ADAC megállapította. Veszélyes a kanyarvétel is. Amennyiben valamennyi abroncs nyomása kisebb egy bárral, a gumik oldalirányú útfogása csaknem a felére (55 százalékra) csökken. A vezető ilyenkor elveszítheti uralmát a jármű fölött, amely megcsúszhat, sőt lemehet az útról, érvel a Nokian. Megterhelt járművel fokozódik a veszély.

A Nokian eco gumi fél litert takarít meg 100 kilométeren

Az elégtelen abroncsnyomás növeli a fogyasztást. 0.4 bar nyomásvesztés átlagosan kétszázaléknyit emel a fogyasztáson, a gumikopás pedig 30 százalékkal nő. Különösen kifizetődik az eco gumiabroncs a hosszú nyári utazások során, amikor a benzinárak is magasabbak lehetnek.

“A kis gördülési ellenállású eco gumik, mint a kompakt autókra való Nokian H és a Nokian V, sőt még a viszonylag könnyen gördülő nagyteljesítményű abroncsok is, mint a Nokian Z G2, fél litert is megtakaríthatnak 100 kilométerenként”, hívja fel a figyelmet a Nokian Tyres fejlesztési vezetője, Juha Pirhonen. “A gördülési ellenállás 40 százalékos csökkentése hat százaléknyi üzemanyagot takarít meg, ami mintegy 300 euróval mérsékli a költségeket a gumi normális 40000 kilométernyi élettartama alatt. Persze lejjebb megy a CO2 emisszió is.”

A Nokian eco gumiabroncsok teszt-győztesek lettek a német „auto motor und sport“, illetve „Auto“ szaklapok 2011-es összehasonlító tesztjén, „nagyon ajánlható” minősítéssel. A legfelsőnek számító „Jó” osztályzatot kapták 2010-ben a német ADAC autóklubnál és a „Stiftung Warentest“ fogyasztóvédő szervezetnél, szintén „nagyon ajánlható” besorolással, akárcsak 2011-ben az “Auto Zeitung” lapnál. Ezek a nyárigumi-tesztek nemcsak azt demonstrálták, hogy sok benzint lehet megtakarítani a Nokian eco abronccsal, hanem annak kiváló viselkedését is vizes úton – e két meglehetősen nehezen összehozható tulajdonság ötvözése a finn prémium-abroncsok egyik erőssége. Egyébként veszélyes lenne a spórolás…

Ha nem elegendő a nyomás, a fokozott hajtogatási munka miatt tönkre is mehet abroncs, de durrdefektet okozhatnak kisebb repedések, vágások vagy kidudorodások is. Ám a túl nagy nyomás is csökkenti a biztonságot, mert csökken a felfekvő felület, romlik az útfogás, és középen jobban kopik a gumi.

A DSI (Driving Safety Indicator) biztonsági jelzés és az aquaplaning jelzés figyelmeztet, ha a túlságosan csekély profilmélység miatt a kerék felúszása fenyeget.

A profilon is múlik a biztonság. A Nokian abroncsok DSI biztonsági jelzése 8 és 12 közötti skálán mutatja a profilárkok mélységét. Az aquaplaning jelzés egy vízcsepp-szimbólummal utal a veszélyre – elhalványul, ha már csak négy milliméternyi, tehát veszélyesen kicsi a maradék profil. Vizes úton legalább négy milliméteres profilmélység szükséges a felúszás elkerülésére és a megfelelően rövid fékúthoz. A profilmélységet számokkal megadó DSI biztonsági jelzés és a vízcsepp-szimbólumos aquaplaning jelzés a Nokian Tyres szabadalmazott innovációja, amilyen egyetlen más gyártónak sincs. A profilon látható kagylós kopások viszont a lengéscsillapító hibájára, és cseréjének esedékességére utalnak.

A Nokian Tyres gumiabroncsait Észak sokat követelő körülményei között fejlesztik, tesztelik és gyártják. Szélsőséges viszonyok esetén is nagyszerűen teljesítenek. A finnek még az elégedettséget is garantálják: ha egy vevő, bármely okból, nem elégedett a hivatalos Nokian márkakereskedőnél vásárolt nyári gumijával, 14 napon belül kicserélheti egy másik készletre. A szerelés és a kiegyensúlyozás ez esetben ingyenes.

Az abroncsnyomást mindig hideg gumin kell ellenőrizni – nagy terheléshez nagyobb nyomás szükséges. A helyes nyomásértékek a tanksapka fedelén vagy a kezelési kézikönyvben találhatók meg. Legjobb ezt idejében, pár nappal a nyári szabadság előtt elintézni, hogy legyen idő új abroncsokat venni, ha szükséges. Nokian abroncsok jó kondíciókkal kaphatók a helyi kereskedőknél, felnivel együtt.

Nokian Tyres – a téli viszonyok szakértője

A Nokian Tyres a világ egyetlen gumiabroncs-gyártója, amely a szigorú téli viszonyokra megfelelő termékekre és szolgáltatásokra összpontosít. Innovatív személyautó-, tehergépkocsi és munkagép-abroncsai a legnehezebb körülmények között is megállják a helyüket, ugyanakkor kiválóan megfelelnek az enyhébb, közép-európai éghajlatra is.A vállalat több mint 75 éve fejleszti és szabadalmaztatja a biztonságot szolgáló megoldásait. A világ első téli gumiját 1934-ben hozta ki. Mint a legészakibb fekvésű gumigyár, saját próbapályát tart fenn a Sarkkörtől 300 kilométernyire északra fekvő Ivalóban. A 90-es években elsőként kezdte tesztelni gumiabroncsok felúszását havas latyakra. 2002-ben jelent meg a Nokian WR, a világ első nagysebességű téli abroncsa. A sikertörténetet az új Nokian WR D3 és A3 folytatja.A Nokian Tyres egyik alapértéke a környezet kímélete. Első gyártóként állt át tisztított, csekély aromás tartalmú olajok használatára, és egyéb anyagválasztásaival is csökkenti a környezet terhelését.A Nokian Tyres nettó értékesítése 2010-ben 1,058 millió euró volt, alkalmazottainak száma 3,500. Hozzá tartozik a húsz ország 770 üzletében kapható Vianor hólánc-márka is. A Nokian Tyres részvényeit Helsinki tőzsdéjén jegyzik.


További információk: www.nokiantyres.com

,
Biztonságos és benzintakarékos utazás Nokian eco gumival

A biztonságos és takarékos autózás érdekében ellenőrizze a gumiabroncsok légnyomását és állapotát! Minden második autó nem megfelelő abroncsnyomással közlekedik, figyelmeztet a Nokian Tyres gumigyártó. Ennek pedig súlyos következményei lehetnek! A magas nyári hőmérséklet, a súlyos terhelés és a nagy sebesség erősen igénybe veszi a gumikat – egyedül Németországban 143 215 defektet regisztrált az ADAC autóklub lerobbanási statisztikája 2010-ben, ami 6.8 százalékos emelkedésnek felel meg. Ugyanott 1359 személysérüléses balesetet okoztak gumiproblémák, több, mint kétszeresét a fékekének (602), számol be a német Szövetségi Statisztikai Hivatal.
pályázati logó