Egy női magazin abroncs tippjei
Címkék
Dátum
2014.06.19. 15:12
Ha pedig azt tapasztaljuk, hogy a külső vagy a belső fele, esetleg a középső futófelület az abroncs többi részénél nagyobb mértékű kopást mutat, jó ha szakszervizhez fordulunk. (Más-más okból történhet ilyen, de mindig valamilyen beállításbéli hibára vagy rendellenes nyomásra utaló jelenségről van szó.)
2. Nyomás alatt
Túl szűk vagy túl bő cipőben sétálni felér egy „divat katasztrófával”, de minimum kényelmetlen. A megfelelő abroncsnyomás élet és halál között jelentheti a mérleg nyelvét.
Sokan annyit vetnek oda a benzinkutas fiúnak, hogy 2 bar-ra kérném az abroncsokat. Ez helytelen, hiszen minden autónak megvan a gyári ajánlása, a töltőnyomásra vonatkozóan. Ezt az értéket a kézikönyvből – vagy ha már a tankolást említettem, általában – a tanksapka ajtajában lévő matricáról is megtudhatjuk. Ha utóbbi helyen nincs, a vezető oldali ajtón meg fogjuk találni a jelzést.
A túltöltött gumik (középső futófelülete) idő előtt elkopnak. Ha pedig túl alacsony nyomás mellett üzemeltetjük a gumikat még felesleges üzemanyagot is elégetünk (és szintén hamar elkoptatjuk a gumikat.)
3. Nőben is vonzó a kiegyensúlyozott
A kerekeknél sincs ez máshogy. A beállítás, illetve a gumik kiegyensúlyozása épp úgy fontos, mint egy jól eltalált smink.
Ha azt tapasztalod, hogy az autó húz vagy rángat, illetve rendellenes kopást tapasztalsz, de az abroncsnyomás nem indokolja ezt, nagy valószínűséggel kiegyensúlyozásbéli gond van. Fordulj szervizhez!
4. Ne álljunk meg négynél!
A rendszeres ellenőrzésből ne felejtsük ki a pótkereket sem! Egy prémium abroncsgyártó szerint ez 20 százalékkal megnöveli a szett élettartamát.
További olvasnivaló:
BIZTONSÁGI TIPPEK NŐI SOFŐRÖKNEK
,
A women24.com kimondottan női olvasóinak írt össze négy fontos tanácsot, amivel „fitten” tarthatják abroncsaikat.
1. Kopott vagy nem kopott?
Minden nőnek van egy (aktuális) kedvenc pár cipője amit addig hord, amíg felismerhetetlenségig kopik a talp és a márkajel is, az orra szinte kilyukad. Az abroncsok – a cipőkhöz hasonlóan – használat közben kopik. Esetükben azonban, a kopással párhuzamosan a veszély is növekszik.
Minél kopottabb az abroncsok futófelülete, annál kisebb a tapadás, illetve annál hosszabb a fékút. Ez esőben kimondottan veszélyes lehet.
A gumik kopottságát legkönnyebben a mintaárkok mélységével tudjuk felmérni. Ehhez akár egy pénzérme is elegendő. (Nyárigumi esetén 3 míg téli mintánál 4 mm alatt már csereérett az abroncs. A törvényi előírás 1,6 mm.)
2. Nyomás alatt
Túl szűk vagy túl bő cipőben sétálni felér egy „divat katasztrófával”, de minimum kényelmetlen. A megfelelő abroncsnyomás élet és halál között jelentheti a mérleg nyelvét.
Sokan annyit vetnek oda a benzinkutas fiúnak, hogy 2 bar-ra kérném az abroncsokat. Ez helytelen, hiszen minden autónak megvan a gyári ajánlása, a töltőnyomásra vonatkozóan. Ezt az értéket a kézikönyvből – vagy ha már a tankolást említettem, általában – a tanksapka ajtajában lévő matricáról is megtudhatjuk. Ha utóbbi helyen nincs, a vezető oldali ajtón meg fogjuk találni a jelzést.
A túltöltött gumik (középső futófelülete) idő előtt elkopnak. Ha pedig túl alacsony nyomás mellett üzemeltetjük a gumikat még felesleges üzemanyagot is elégetünk (és szintén hamar elkoptatjuk a gumikat.)
3. Nőben is vonzó a kiegyensúlyozott
A kerekeknél sincs ez máshogy. A beállítás, illetve a gumik kiegyensúlyozása épp úgy fontos, mint egy jól eltalált smink.
Ha azt tapasztalod, hogy az autó húz vagy rángat, illetve rendellenes kopást tapasztalsz, de az abroncsnyomás nem indokolja ezt, nagy valószínűséggel kiegyensúlyozásbéli gond van. Fordulj szervizhez!
4. Ne álljunk meg négynél!
A rendszeres ellenőrzésből ne felejtsük ki a pótkereket sem! Egy prémium abroncsgyártó szerint ez 20 százalékkal megnöveli a szett élettartamát.
További olvasnivaló:
BIZTONSÁGI TIPPEK NŐI SOFŐRÖKNEK
,
Avagy, hogyan tartsuk jó formában a gumikat?
A women24.com kimondottan női olvasóinak írt össze négy fontos tanácsot, amivel „fitten” tarthatják abroncsaikat.
1. Kopott vagy nem kopott?
Minden nőnek van egy (aktuális) kedvenc pár cipője amit addig hord, amíg felismerhetetlenségig kopik a talp és a márkajel is, az orra szinte kilyukad. Az abroncsok – a cipőkhöz hasonlóan – használat közben kopik. Esetükben azonban, a kopással párhuzamosan a veszély is növekszik.
Minél kopottabb az abroncsok futófelülete, annál kisebb a tapadás, illetve annál hosszabb a fékút. Ez esőben kimondottan veszélyes lehet.
A gumik kopottságát legkönnyebben a mintaárkok mélységével tudjuk felmérni. Ehhez akár egy pénzérme is elegendő. (Nyárigumi esetén 3 míg téli mintánál 4 mm alatt már csereérett az abroncs. A törvényi előírás 1,6 mm.)