Egy kutató cég az EU-s gumicímke hatékonyságát kérdőjelezi
Címkék
Dátum
2014.07.17. 00:42
Állításukat egy – saját maguk által elvégzett – tesztre alapozzák, melynek keretein belül, B és F kategóriába sorolt abroncsokat vizsgáltak, üzemanyagfelhasználás szempontjából.
Ezután érdekes dolgot publikált a cég. Állításuk szerint – közepes sebességnél (ez a tesztben 40-55 mérföld/óra volt) az F osztályba sorolt gördölési ellenállású gumik hasonlóan teljesítettek, mint a B osztályosok. A már szignifikánsnak ítélt különbség, 70 mérföld/óránál kezdődött, de ezt az információt nem tartalmazza a címke. Ezért fogalmazták meg fenntartásaikat a címkével kapcsolatban.
Szakértőjük így fogalmaz: „A címke nem tartalmaz elegendő információt ahhoz, hogy az abroncsvásárlók kellően megtámogatott döntést tudjanak hozni. Ez különösen igaz a flotta vásárlókra.”
Egyébiránt korábban a Bridgestone is kiemelte, csupán ezen három ismérv (gördülési ellenállás, nedves tapadás, zajszint) nem foglalja össze teljes mértékben egy-egy téli vagy nyárigumi teljesítményét. Kiindulási alapnak persze kétségkívül jó, de kövessük nyomon a különböző abroncsteszteket, ahol sokkal több ismérv szerint állítanak sorrendet az autós szaklapok, autóklubok.
,Talán többen is vagytok – a cikkeim hatására – akik próbáltok minél több információt összegyűjteni egy-egy téli vagy épp nyári gumiabroncs szett vásárlása előtt, az adott mintázatról.
Két különböző minta, minőségi összehasonlításának, sokak számára alapvető eszköze, a 2012-ben bevezetett EU-s címke, a maga három ismérvével.
Az ominózus szkepticizmus, a gördülési ellenállásra vonatkozik és az Emission Analytics-től ered. A cég, kimondottan a károsanyag kibocsátás mérésére, illetve kutatására szakosodott, így került látóterébe az abroncsokat jelölő címke.
Ezután érdekes dolgot publikált a cég. Állításuk szerint – közepes sebességnél (ez a tesztben 40-55 mérföld/óra volt) az F osztályba sorolt gördölési ellenállású gumik hasonlóan teljesítettek, mint a B osztályosok. A már szignifikánsnak ítélt különbség, 70 mérföld/óránál kezdődött, de ezt az információt nem tartalmazza a címke. Ezért fogalmazták meg fenntartásaikat a címkével kapcsolatban.
Szakértőjük így fogalmaz: „A címke nem tartalmaz elegendő információt ahhoz, hogy az abroncsvásárlók kellően megtámogatott döntést tudjanak hozni. Ez különösen igaz a flotta vásárlókra.”
Egyébiránt korábban a Bridgestone is kiemelte, csupán ezen három ismérv (gördülési ellenállás, nedves tapadás, zajszint) nem foglalja össze teljes mértékben egy-egy téli vagy nyárigumi teljesítményét. Kiindulási alapnak persze kétségkívül jó, de kövessük nyomon a különböző abroncsteszteket, ahol sokkal több ismérv szerint állítanak sorrendet az autós szaklapok, autóklubok.
,Talán többen is vagytok – a cikkeim hatására – akik próbáltok minél több információt összegyűjteni egy-egy téli vagy épp nyári gumiabroncs szett vásárlása előtt, az adott mintázatról.
Két különböző minta, minőségi összehasonlításának, sokak számára alapvető eszköze, a 2012-ben bevezetett EU-s címke, a maga három ismérvével.
Az ominózus szkepticizmus, a gördülési ellenállásra vonatkozik és az Emission Analytics-től ered. A cég, kimondottan a károsanyag kibocsátás mérésére, illetve kutatására szakosodott, így került látóterébe az abroncsokat jelölő címke.