Egy abroncs teljesítményét meghatározó tényezők
Címkék
Dátum
2014.07.03. 21:47
Kanyarvételi készség:
Milyen jól (vagy netán rosszul) tapad be az adott abroncs a kanyarokban. Szeles utakon, esőben és hegyi szerpentines szakaszokon van különös jelentősége.
Gördülési ellenállás:
Remélem ez már ismerős, hiszen az Uniós gumiabroncs címkéről több ízben esett szó. A gördülési ellenállás pedig a címke három kategóriájának egyike. Minél alacsonyabb egy gumi gördülési ellenállása, annál kedvezőbb/gazdaságosabb az üzemanyag felhaszálás.
Az úgynevezett zöld abroncsok egyik ismérve az extrém alacsony gördülési ellenállás.
Teljesítmény:
Ez ugye egy olyan általános ismérv, amibe az összes többit belezsúfolhatnánk. Amikor az abroncsokkal kapcsolatban olvasunk erről, rendszerint a tapadásra, a kigyorsításokkor, illetve fékezéskor mért válaszreakciókra kell gondolni.
Aquaplaning ellenálló képesség:
Ez már jóval specifikusabb. Az aquaplaning – vízre való felúszás – az a jelenség, amikor az összefüggő vízréteg miatt, az abroncsok – ezáltal pedig az egész autó – elveszíti az érintkezést a talajjal. A mintaárkok elhelyezkedése, a gumi textúrája nagyban meghatározza az abroncsok vízkiszorító képességét.
Komfort:
Bizony a kényelem is az abroncsok sajátja. Különböző hatékonysággal „nyelik el” a különböző rázkódásokat, amit például az úthibák okoznak.
Természetesen tudnánk még sorolni, hiszen a gumiabroncsok - a köztudatban lévő kép ellenére - nagyon komplex alkatrészek. Nem véletlen, hogy akkora összegeket költenek a gyártó cégek, kutatásra és termékfejlesztésre. A cikknek folytatása következik.
,Mai cikkem pár definíciót fog tisztázni, amiről hétről-hétre szó van írásaimban, így fontosnak tartottam, hogy tisztán lássa minden olvasóm, mi határozza meg egy-egy abroncs minőségét/teljesítményét. Mik lehetnek azok a területek, ami alapján összehasonlítható két autógumi, stb.
Milyen jól (vagy netán rosszul) tapad be az adott abroncs a kanyarokban. Szeles utakon, esőben és hegyi szerpentines szakaszokon van különös jelentősége.
Gördülési ellenállás:
Remélem ez már ismerős, hiszen az Uniós gumiabroncs címkéről több ízben esett szó. A gördülési ellenállás pedig a címke három kategóriájának egyike. Minél alacsonyabb egy gumi gördülési ellenállása, annál kedvezőbb/gazdaságosabb az üzemanyag felhaszálás.
Az úgynevezett zöld abroncsok egyik ismérve az extrém alacsony gördülési ellenállás.
Teljesítmény:
Ez ugye egy olyan általános ismérv, amibe az összes többit belezsúfolhatnánk. Amikor az abroncsokkal kapcsolatban olvasunk erről, rendszerint a tapadásra, a kigyorsításokkor, illetve fékezéskor mért válaszreakciókra kell gondolni.
Aquaplaning ellenálló képesség:
Ez már jóval specifikusabb. Az aquaplaning – vízre való felúszás – az a jelenség, amikor az összefüggő vízréteg miatt, az abroncsok – ezáltal pedig az egész autó – elveszíti az érintkezést a talajjal. A mintaárkok elhelyezkedése, a gumi textúrája nagyban meghatározza az abroncsok vízkiszorító képességét.
Komfort:
Bizony a kényelem is az abroncsok sajátja. Különböző hatékonysággal „nyelik el” a különböző rázkódásokat, amit például az úthibák okoznak.
Természetesen tudnánk még sorolni, hiszen a gumiabroncsok - a köztudatban lévő kép ellenére - nagyon komplex alkatrészek. Nem véletlen, hogy akkora összegeket költenek a gyártó cégek, kutatásra és termékfejlesztésre. A cikknek folytatása következik.
,Mai cikkem pár definíciót fog tisztázni, amiről hétről-hétre szó van írásaimban, így fontosnak tartottam, hogy tisztán lássa minden olvasóm, mi határozza meg egy-egy abroncs minőségét/teljesítményét. Mik lehetnek azok a területek, ami alapján összehasonlítható két autógumi, stb.